صنایع دستی

گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا

به مناسبت شب یلدا، نمایشگاه ظروف کاربردی و تزیینی، به منظور بازدید و استفاده علاقه مندان از این ظروف برای شب یلدا، به مدت 2 هفته گشایش یافت.

22 فروردین 1401

از کتاب مهر و ماه رونمایی شد

موسسه فرهنگی و هنری برمخ طی مراسمی در آستانه شب یلدا و به مناسبت اولین سالروز ثبت جهانی نگارگری ایران در یونسکو، از کتاب مهر و ماه رونمایی کرد.

20 فروردین 1401

نگاهی کوتاه بر تاریخ تمدن هند

انسان ها بیش از 75 هزار سال است که در شبه قاره هند زندگی می کنند. منطقه ها روستایی، سپس منطقه ها شهری و نیز چندین دین و مذهب رفته رفته در این مکان توسعه و رواج یافتند. برای آشنایی بیشتر با تاریخ تمدن هندوستان، در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

12 اسفند 1400

موافقت با اجرای 4 طرح سرمایه گذاری گردشگری در قزوین

معاون گردشگری و سرمایه گذاری قزوین از تصویب 4 طرح پیشنهادی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در یازدهمین جلسه کمیته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سال 1400 استان خبر داد.

4 اسفند 1400

رستوران گردی الهام طهموری با مادرش

خبرنگاران: الهام طهموری این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد

26 دی 1400

توصیه های مهم برای رزرو هتل در شیراز

قصد سفر به شیراز سفر دارید و بدون شک، پیدا کردن یک اقامتگاه خوب، برای شما اهمیت دارد. برای شهری با این همه زیبایی، بهتر است از صفر تا صد رزرو اقامتگاه را بدانیم تا به مقدار کافی از سفرمان لذت ببریم.

20 دی 1400

سهم 74 درصدی پنج کشور نخست صادراتی ایران در بهار سال جاری

حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چین با سه میلیارد و 144 میلیون دلار (سهم 29 درصدی)، عراق با 2 میلیارد و 343 میلیون دلار (سهم 22 درصدی)، امارات متحده عربی با یک میلیارد و 275 میلیون دلار (سهم 12 درصدی)، ترکیه با 594 میلیون دلار (سهم 6 درصدی) و افغانستان...

5 مرداد 1400

طرح سامان دهی صحن قزلباش لار بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با 100 میلیارد ریال اعتبار تکمیل شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی دوم تیر اظهار کرد: پروژه سامان دهی صحن قزلباش لار بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهمترین طرح های اجرایی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین در راستای تبدیل آن به یک مرکز...

31 تیر 1400

کشف و ضبط 21 قلم شیء تاریخی در زنجان و خدابنده

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان از کشف و ضبط 21 قلم شیء تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد در شهرستان زنجان و خدابنده خبر داد.

28 فروردین 1400

پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی منجر به اشتغالزایی 100 نفر در سمنان شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: پرداخت 10 میلیارد و 970 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا آبان موجب اشتغالزایی برای 100 نفر شد.

15 دی 1399

64 اثر منقول تاریخی فرهنگی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داده شد

محمد حسن طالبیان در جلسه شورای ملی ثبت آثار که با حضور مدیرکل دفتر ثبت آثار و اعضای شورا روز سه شنبه 27 آبان 99 در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت، گفت: بر اساس مصوبات شورای ملی ثبت آثار از استان آذربایجان شرقی 11 اثر،...

29 آذر 1399

خبرنگاران 2 اثر سیستان و بلوچستان در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید

زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت:منظر طبیعی خلیج پُزم تیاب و روستای دَرَک کنارک در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

15 مهر 1399

جشنواره جام حسنلو در نقده برگزار نمی گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: سال جاری برای معرفی ظرفیت های گردشگری نقده مقرر شده بود یک جشنواره فرهنگی گردشگری برگزار گردد که به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

14 مهر 1399

طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح روستای بدون بیکار در این استان خبر داد.

23 شهریور 1399

پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری میناب ارزیابی و بررسی شد

در نشست مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با فرماندار میناب پروژه های اداره کل در این شهرستان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

9 شهریور 1399

اطلس باستان شناسی استان فارس در حال تهیه است

معاون میراث فرهنگی استان فارس از تهیه اطلس باستان شناسی استان خبر داد.

25 مرداد 1399

اقامتگاه های بوم گردی فرصتی برای اشتغال زایی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

توسعه شهرها در دهه های گذشته موجب تمرکز امکانات در شهرها شد و روستاها را از رونق گذشته خود انداخت. نگاهی به فرایند مهاجرت روستاییان به شهرها نشان می دهد که در طول دهه های اخیر جمعیت انبوه جوان و مولد روستاها روانه شهرها شدند.

21 مرداد 1399

تلاش برای راه اندازی موزه در اشنویه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: یکی از برنامه های ما تلاش برای راه اندازی یک موزه در اشنویه است و به این منظور نیازمند کمک فرمانداری و مردم این هستیم.

6 مرداد 1399

خبرنگاران خسارت 39 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری لرستان

خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:شیوع بیماری کرونا تا به امروز 39 میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری استان وارد نموده است.

10 خرداد 1399

اختلاف بر سر نرخ اتاق هتل ها بالا گرفت، هتل داران: شکایت می کنیم

خبرنگاران- گروه فرهنگ: جامعه هتلداران کشور چند روز پیش در جلسه ای با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درخواست افزایش نرخ اتاق هتل های کشور را حداکثر تا 15 درصد عنوان کرد. صورتجلسه آن نیز به امضای معاون گردشگری رسید. اما پس از چند روز معاونت گردشگری...

27 فروردین 1399
تعداد: (39)