اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان به طول بیش از یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی شروع شده و در مراحل پایانی است.

اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان

به گزارش وبلاگ ریاضیات به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد عرب مسئول اداره میراث فرهنگی سرایان با اعلام این خبر اضافه نمود: اجرای کامل این پروژه حدود 2میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که مبلغ 1/6میلیارد ریال امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده و در صورت تخصیص ادامه پروژه در امسال انجام خواهد شد.

او ادامه داد: مجتمع گردشگری کاه کوه در شمال شهر سرایان و در راستا آب قنات زابر و آسیاب آبی کاه کوه و نزدیک پیست موتور سواری سرایان و مشرف بر شهر سرایان واقع شده و به لحاظ موقعیت از وضعیت خوبی برخوردار بوده و دارای چشم انداز و مناظر خوبی است.

او اضافه نمود: آسیاب آبی کاه کوه که در ابتدای ارتفاعات شمال شهر سرایان قرار گرفته، با شماره 28722 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی در سال 1391 صورت گرفته است و آسیاب آبی فعال شهرستان است که به دلیل خشک سالی های پی در پی و کم شدن آب قنات چند سالی است که امکان خدمات دهی به مردم را ندارد.

عرب همچنین گفت: از زمان مرمت این بنا و اجرای طرح گردشگری کاه کوه توسط سرمایه گذار، بازدید ها ازاین بنا و منطقه افزایش چشمگیری داشته است و همگان به قابلیت بالای این منطقه و آسیاب در زمینه گردشگری و جذب گردشگر اذعان دارند. اجرای طرح گردشگری در راستا قنات زابر سرایان که علاوه بر وجود آسیاب کاه کوه، پیست موتورسواری و جنگل بادامشک و همچنین پیست در حال احداث دوچرخه سواری و مناظر زیبا و ارتفاعات دیدنی را در خود جای داده ، می تواند به رونق گردشگری منطقه یاری کند.

منبع: میراث آریا

به "اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید