در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش اول)

به گزارش وبلاگ ریاضیات، پرخوری در سفر ممنوع

شما در سفر خود ممکن است که به دلیل عدم دسترسی به سوپرمارکت های همیشگی محل زندگی خود و بعلاوه کلاس های آمادگی جسمانیتان، خود را در یک رستوران در حال خوردن غذاهای چاق کننده بیابید. بعلاوه ممکن است که برنامه ریزی منظم و روزانه تان برای ورزش به دلیل حضور در هواپیما یا اتوبوس برای چند ساعت متوالی با اختلال روبرو گردد. مهم نیست که از میان رژیم های گیاه خواری، رژیم های خام خواری، رژیم هایی با کربوهیدرات پایین و رژیم هایی با چربی پایین، کدام مورد را رعایت می کنید؛ در هر حال شانس این که در سفرهای خود مجبور به شکستن این رژیم شده باشید، بسیار زیاد است.

در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش اول)

دوچرخه سواری، ساحل و غروب آفتاب

شاید باور این امر برای شما سخت باشد ولی می توانید به سفری زمینی به آن سوی کشور رفته ولی بازهم تغذیه ای خوب داشته باشید و یا این که بدون مراجعه به باشگاه، فعال و پویا باقی بمانید. حتی می توانید به سفرهای دریایی بروید ولی با سه یا چهار کیلوگرم اضافه وزن به خانه بازنگردید. به صورت کلی باید گفت که شما می توانید فارغ از نوع سفرتان، غذاهای سالمی را مصرف نموده و فعال باقی بمانید.

خورد و خوراک خوب در هواپیما

مسلما در هیچ نوعی از سفر، مسافران به مقدار افرادی که در یک هواپیما در بین زمین و آسمان حضور دارند، با محدودیت روبرو نخواهند بود. این امر به خصوص در پروازهای بین المللی طولانی مدت به شدت به چشم می آید. با این حال فقط به علت این که در یک هواپیما حاضر هستید، مجبور به خوردن گوشت یخ زده و خوراک های پر نشاسته ای که خطوط هوایی (البته در صورتی که خطوط هوایی مورد استفاده شما غذا ارائه کند) آن را غذا می نامند نیستید.

نخستین سد دفاعی شما در برابر غذاهای ناسالم شرکت های هواپیمایی این است که هر نوعی از غذا که می توانید را از خانه به همراه خود ببرید. مسئولان امنیت پرواز معمولا به همراه داشتن مایعات و یا مواد ژله ای با حجمی بیشتر از 100 گرم را برای مسافران ممنوع می نمایند. با این حال به همراه داشتن میان وعده های جامدی مانند موز، سیب، آجیل، مغزهای بادام و گردو، هویج، ساقه کرفس و حتی شکلات های انرژی زا برای شما مسئله ای به همراه نخواهد داشت. اندکی خوراکی از میان موارد یاد شده را در کیف دستی تان به همراه داشته باشید و سعی کنید از غذاهای پرنمک داخل هواپیما پرهیز کنید.

وقتی که از بخش بازرسی امنیتی عبور کردید، هر چیزی را که از فروشگاه های داخلی فرودگاه خریداری کنید می توانید با خود به داخل هواپیما ببرید. به این ترتیب برترین فرصت شما برای خریداری یک بطری آب و یا یک ساندویچ و یک سالاد برای خوردن در هواپیما، در همین زمان خواهد بود. بسیاری از خطوط هوایی آغاز به اضافه کردن گزینه های غذایی سالم تر به فهرست استاندارد غذاهای خود نموده اند. بیشتر در پی غذاهایی باشید که حجم بالایی از سبزی ها و فیبر دارند و سعی کنید از خوردن غذاهای سرخ شده خودداری کنید.

منبع: الی گشت

به "در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید