معرفی 220 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در انزلی

به گزارش وبلاگ ریاضیات، خبرنگاران/گیلان سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: با مطالعات اجرا شده بالغ بر 220 فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان انزلی معرفی شده است.

معرفی 220 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در انزلی

یونس رنجکش امروز در جلسه کارگروه فنی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: محورهایی را به عنوان اولویت دستگاه اجرایی خودمان قرار دادیم تا در شهرستان های استان بسته ای را طراحی و به صورت شفاف در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم تا بتوانند در اسرع وقت از تمهیدات لازم برخوردار باشد.

سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اضافه نمود: با توجه به پیگیری هایی که داشتیم بیشترین شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بود و به همین دلیل بالغ بر 220 فرصت در بخش گردشگری در شهرستان انزلی معرفی شده است.

رنجکش با اشاره به اینکه تا انتها سال جاری دو اولویت کاری را برای برنامه ریزی در دستور کار داریم، گفت: یکی از این موارد ساماندهی آب بندان های استان برای بهره وری چند منظوره است و در حال حاضر 9 هزار هکتار وسعت آب بندان های سطح استان است که نسبت به سه دهه اخیر این میزان تا دو برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی آب بندان تامین آب کشاورزی است، توضیح داد: بر اساس محاسبه ارزش اضافه نموده در حوزه آب بندان قرار بر این است در بخش فرصت های سرمایه گذاری استفاده چند منظوره از این فرصت داشته باشیم که به صورت پایلوت پنج آب بندان در هر شهرستان شناسایی شده و با مجوزهایی که کارگروه مربوطه در هر شهرستان اتخاذ می گردد در تعرفه قرار گرفته و کارهای مربوط به واگذاری انجام گردد.

رنجکش با اشاره به اینکه هدف در ابتدا تامین و تضمین آب زراعی برای شالیزارها و مزارع است، توضیح داد: هدف دوم این است که بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا اشتغال های روستایی فعال گردد زیرا در دل هر روستا مهارت های مختلف به ویژه در حوزه صنایع دستی و فراوریات خانگی وجود دارد که اگر مرکزی با هدف اشتغال شکل بگیرد این مشاغل از خانه ها بیرون آمده و به هدف اشتغال پایدار در روستاها یاری می نماید.

سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر اینکه اولویت ما در آب بندان هایی است که شرایط سرمایه گذاری برای گردشگری، پرورش آبزیان و ورزش های آبی داشته باشند، گفت: اولویت واگذاری در راستای بهره برداری چند منظوره از آب بندان ها با روستاییان در قالب تعاونی هاست و یا افراد بومی که قدرت سرمایه گذاری در منطقه داشته باشند.

رنجکش با بیان اینکه پنج آب بندان در شهرستان انزلی معرفی شده اند، اضافه نمود: شرایطی که آب منطقه ای و جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری الزام کردند را استخراج کردیم که این آب بندان ها در روستاهای شیله سر، کچلک، رودپشت، چای بیجار و کرگان هستند که این آب بندان ها شرایط واگذاری را دارند و متقاضیان می توانند طرح های خود را ارائه دهند.

سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تاکید نمود: اولویت واگذاری به این صورت است که هر متقاضی حتما باید در سطح کارگروه مربوطه در فرمانداری شهرستان طرح مورد نظر خود را ارائه داده و مورد تایید قرار بگیرد زیرا از این طریق می توان همکاری سایر دستگاه های ذیربط در این زمینه را داشته و مسائل احتمالی و تبعات بعدی کمتری را ببینیم.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه در حدود پنج کارخانه بزرگ فراوری نئوپان و ام دی اف و بیش از 100 واحد پالت سازی در سطح استان داریم که احتیاج به چوب دارند و قبلا چوب مورد مصرف خود را از کشورهای دیگر وارد می کردند ولی بنا به دلایل ارزی و مباحثی که برای واردات مقرون به صرفه نیست باید به سمت زراعت چوب در داخل کشور برویم.

سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر اینکه در این زمینه باید منابع طبیعی خود را حفظ و هم احتیاج صنایع فعال در این حوزه را تامین کنیم، گفت: برای رونق فعالیت در حوزه زراعت چوب احتیاج به کار ترویجی در این حوزه داریم تا هم شاهد اشتغال و رونق مالی بوده و همچنین از یک زمین که به منظور کاشت چوب مورد استفاده قرار می گیرد می توانیم بهره برداری چند منظوره نموده و شاهد کشت زراعی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی 220 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 220 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید