طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح روستای بدون بیکار در این استان خبر داد.

طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی روز سه شنبه 31 تیر 1399 در نشست بررسی ثبت تسهیلات اشتغال زایی در سامانه کارا با حضور مسئولان صندوق کارآفرینی امید در استان، افزود: بر اساس این طرح، صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری تسهیلات کم بهره مورد نیاز برای اشتغال زایی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری روستایی استان را پرداخت می کند.

او شرح داد: در مرحله نخست این طرح از هر شهرستان دو روستا به عنوان نمونه معرفی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی طرح های حوزه های صنایع دستی و گردشگری را نمی توان در روستاها اجرایی کرد و باید در مناطق شهری اجرا شود.

مرتضی لیریایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری نیز گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات در رشته ها و فعالیت های حوزه های صنایع دستی و گردشگری باید در سامانه کارا ثبت نام کنند.

او افزود: پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستاییان فعال در حوزه های صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با عنوان طرح روستای بدون بیکار با اولویت انجام خواهد شد.

لیریایی بیان نمود: اجرای این طرح افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه و بهبود شرایط معیشت مردم روستاها را به دنبال دارد.

او گفت: در فرایند اجرای این طرح می توان بر اساس پتانسیل و ظرفیت بومی موجود، از هر شهرستان دو روستا را به عنوان نمونه انتخاب و در هر روستا یک رشته صنایع دستی و یا فعالیت گردشگری را معرفی کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اداره کل استان می تواند از هر روستا حداقل 40 نفر را معرفی کند.

او بیان کرد: به هر کدام از این افراد از محل قانون کارفرمایی و اشتغال زایی 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ شش درصد پرداخت می شود؛ البته در این طرح می توان به متقاضیان در قالب کارفرما تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی با همان شرایط پرداخت کرد.

لیریایی افزود: صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری می تواند با تشکیل صندوق های خُرد در روستاها با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال، نسبت به پرداخت 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی با تأیید سه تن از اعضای آن صندوق اقدام کند.

او ادامه داد: این صندوق به طرح های گردشگری دارای توجیه اقتصادی تا 20 میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت می کند.

منبع: میراث آریا

به "طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید