معماری و عمران

هوش مصنوعی مربی رانندگی خودروهای خودران می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، صنعت نوپای خودروسازی خودران درحال توسعه است. اما رانندگان هوش مصنوعی هنوز به مرحله ایده آل نرسیده اند. پیش بینی می گردد وسیله های نقلیه خودران جایگزین سرویس های تاکسی شوند و در مسافت های طولانی به رانندگان یاری...

26 اردیبهشت 1401

غریب قریب ؛ داستان ساخت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، رمان غریب قریب داستان ساخت و بازسازی بارگاه ملوکتی امام رضا(ع) در دوران های مختلف تاریخی است.

17 اردیبهشت 1401

خانه تولد موتزارت ، یک جاذبه پربازدید در اتریش

خانه تولد موتزارت واقع در اتریش، محلی است که پسر سالزبورگ، ولفگانگ آماد موتزارت آهنگساز مشهور در ماه ژانویه سال 1756 در آن متولد شد و اکنون یک موزه پر بازدید و شناخته شده در دنیا است.

14 اردیبهشت 1401

در مورد سیل بند جیرفت تصمیمات جدی گرفته شده است

خبرنگاران/کرمان وزیر کشور در جمع خبرنگاران جمع بندی تصمیمات گرفته شده در جلسه ستاد مدیریت بحران در جنوب استان کرمان را اعلام کرد.

5 اردیبهشت 1401

کوشک سلامه نماد میهمان نوازی ایرانیان است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، کوشک سلامه نماد میهمان نوازی ایرانیان است.

1 اردیبهشت 1401

نگاهی کوتاه بر تاریخ تمدن هند

انسان ها بیش از 75 هزار سال است که در شبه قاره هند زندگی می کنند. منطقه ها روستایی، سپس منطقه ها شهری و نیز چندین دین و مذهب رفته رفته در این مکان توسعه و رواج یافتند. برای آشنایی بیشتر با تاریخ تمدن هندوستان، در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

12 اسفند 1400

گلکسی A22 یا Poco M3؛ پادشاه گوشی های پنج میلیونی

خبرنگاران- گلکسی A22 سامسونگ و Poco M3 شیائومی رقبای پنج میلیون تومانی در بازار موبایل هستند. مدل چینی در بخش پردازنده و باتری مچ نماینده کره ای را می خواباند. جایی که تراشه اسنپدراگون 662 در Poco M3 مقابل تراشه مدیاتک در گلکسی A22 فزونی پردازنده نماینده چینی محسوب...

8 اسفند 1400

بدعهدی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در تکمیل استادیوم پارس

بیژن احمدپور در مورد آخرین شرایط فرایند آماده سازی استادیوم پارس در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: تنها مواردی که در راه آماده سازی استادیوم پارس به جای مانده همان بحث گیت های ورودی، سیستم صوتی و دوربین های مداربسته استادیوم است که در تعهد شرکت توسعه و...

30 بهمن 1400

تفاهم نامه توسعه همکاری های آموزشی به امضا رسید

تهران (پانا) - نشست امضای تفاهم نامه توسعه همکاری های آموزشی بین خانه خلاق و نوآوری آینده سازان و شتاب دهنده و خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم برگزار گردید.

8 بهمن 1400

تأمین زمین برای 7 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تأمین شده است.

16 دی 1400

هتلی در چین که قرار است با الهام از آناتومی نرم تنان در مجاورت دریای چین شرقی ساخته گردد

اگر تا به حال تحت تاثیر طراحی پیچیده صدف ها و موجودات کوچکی که در امتداد ساحل پیدا نموده اید، قرار گرفته اید، به احتمال زیاد طراحی این هتل نو را دوست خواهید داشت.

14 دی 1400

هشدارها و آموزه هایی برای طبیعت گردی

اسماعیل کهرم: برای اروپایی ها قاره آفریقا یک قاره اسرارآمیز و پر از معماست. برخلاف قاره سبز (اروپا)، آفریقا دارای خشک ترین صحاری و وسیع ترین جنگل ها، مرتفع ترین قله ها و زیباترین دشت هاست.

12 دی 1400

5 کاربری مهم کانکس های پیش ساخته در دنیای امروز

با نگاهی اجمالی به کشورهای صنعتی و در حال توسعه می توان دریافت که حذف روش های سنتی در ساختمان سازی و به موازات آن، انتخاب و بکارگیری روش ها، اجزا و مصالح ساختمانی نوین، به ویژه بهره بردن از صنعت کانکس و ساختمان پیش ساخته، افزایش سرعت اجرا و نصب و بعلاوه...

4 آذر 1400

پرداخت 340 میلیارد ریال اعتبار خسارت سیل در کنگاور، تصویب 63 طرح اشتغالزا در بخش های کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنگاور گفت : 340 میلیارد ریال اعتبار خسارت سیل در این شهرستان پرداخت و یا در زمینه تعمیر و بازسازی فضا های خسارت دیده هزینه شده است.

1 آذر 1400

چاه ها و خشکسالی، بلای جان قنات های جم

خبرنگاران/بوشهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم گفت: عامل اصلی ازبین رفتن قنات ها حفر چاه های کشاورزی و در مرحله بعد خشکسالی های پی درپی است. جهت حفظ و احیای آنها، علاوه بر احیاء و بازسازی، احداث سدهای ذخیره آب کوچک در بالادست قنات ها ضروری است.

1 آبان 1400

شما هیچ وقت کاملا خوب نمی شوید!

بی دقتی های ما در خیابان چه بلایی قرار است سرمان بیاورد - چه آن وقتی که پشت فرمان نشسته ایم و با یک عابر پیاده یا یک وسیله نقلیه برخورد می کنیم؛ چه آن وقتی که بی خیال و سر به هوا از عرض خیابان رد می شویم و هیچ توجهی نداریم؟ در چنین مواردی اگر شانس بیاوریم...

10 مهر 1400

جان و دنیا ایران؛ اصفهان

به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی، به زنده رودش سلامی ز چشم ما رسانی… گفتن و نوشتن از اصفهان باید کار بسیار دشواری باشد. چون بناست تعریفی از نصف دنیا را در قامت یک شهر بازگو کنیم و از وصف حال و احوالت آن بنویسیم.

24 شهریور 1400

برترین جواهرات پنهان اروپا

مقصدهای زیبا و باورنکردنی در اروپا وجود دارند که برای ما شناخته شده هستند مانند آمستردام و کانال های آبی آن، مرکزهای خرید در لندن و موزه های زیبا و غنی در پاریس. اما این تمام ماجرا نیست. اروپا دارای گنجینه های پنهان دیگری است که برای کمتر کسی شناخته شده...

1 شهریور 1400

مقاومت صدها ساله تاق بستان در براب حوادث سخت، آلودگی های سطحی و لانه گذاری فصلی حشرات موضوع تازه ای نیست

خدر روز نهم مرداد در گفت وگویی با یک پژوهشگر دوره ساسانی، گزارشی از شرایط وخیم نگاره شاهپور سوم در تاق بستان منتشر شد که نشان از حالِ بد این اثر تاریخی داشت؛ صامت اجرایی، مدیر پایگاه ملی تاق بستان به ادعاهای مطرح شده درباره آسیب های وارده به این نگاره...

27 مرداد 1400

مسجدجامعی:موجودیت رژیم های کشورهای خلیج فارس به نفع ماست

سفیر اسبق ایران در مراکش و واتیکان در گفتگویی به بررسی تحولات اخیر در منطقه با توجه به گفتگوهای تهران و ریاض با میانجی گری عراق پرداخت.

5 تیر 1400
تعداد: (56)