موسیقی

دری به سوی درک افزونِ هنر

خبرنگاران مریم کامیار، هنرپژوه: علایق پژوهشی آن شپرد دایره های اشتراک بین فلسفه و ادبیات است. پروفسور بازنشسته فلسفه باستانِ رویال هالوی، تحقیقاتش مشتمل بر زیبایی شناسیِ باستان، مدرن و نوافلاطونی است. وی در سال 2020 عضو افتخاری مؤسسه مطالعات کلاسیک...

25 اردیبهشت 1401

فتاحی: امیدوارم با حضور تماشاگران جشن قهرمانی را بگیریم، ما باید به داوری اعتراض کنیم

معاون باشگاه استقلال گفت: باشگاه ما حرفه ای عمل کرد و هیچ اعتراضی به داوری نداشت.

18 اردیبهشت 1401

خانه تولد موتزارت ، یک جاذبه پربازدید در اتریش

خانه تولد موتزارت واقع در اتریش، محلی است که پسر سالزبورگ، ولفگانگ آماد موتزارت آهنگساز مشهور در ماه ژانویه سال 1756 در آن متولد شد و اکنون یک موزه پر بازدید و شناخته شده در دنیا است.

14 اردیبهشت 1401

برج ایفل در تولد 130 سالگی غرق در نور شد

شهر پاریس به مناسبت جشن تولد برج ایفل و نمایش تاریخ 130 ساله آن، مراسم نورپردازی لیزری مفصلی به راه انداخت.

6 اردیبهشت 1401

درخشش فیلم کوتاه قربانی در جشنواره ژاپن

تهران (پانا) - فیلم کوتاه قربانی به کارگردانی میثم بیدقی و تهیه کنندگی آیدین نادری برگزیده جایزه برترین پیغام فیلم و برترین پیچش داستانی جشنواره Top Indie Film Awards ژاپن شد.

24 فروردین 1401

مقام هایی از موسیقی کردستان گم شده بود!

پیمان صفوتی ـ داور بخش موسیقی نواحی شاخه دف ـ می گوید: در حال حاضر در سنندج مقام هایی داریم که خیلی وقت بود گم شده بودند ولی با وجود جشنواره جوان و حضور بخش موسیقی نواحی، بسیاری از نوازندگان سنندج آنها را نواختند و نه تنها نوازندگان کُرد بلکه کل کشور توانستند...

21 فروردین 1401

چگونه در سفر حرفه ای فیلم بگیریم؟

بیشتر افراد از سفرهای خود فیلم تهیه می نمایند، اما شاید روش کار را ندانند. در این مقاله از خبرنگاران می خوانید که چه طور می گردد یک فیلم سفر عالی ساخت.

13 اسفند 1400

انتشار نخستین لغت نامه ترکی ، فارسی موسیقی در ایران

خبرنگاران/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر، از انتشار نخستین لغت نامه ترکی - فارسی ایران در حوزه موسیقی از طریق نویسنده ابهری خبر داد.

28 بهمن 1400

نامعلومی تکلیف کنسرت ها و یک کوچ نگران کننده!

دو سال است که هر بار نوید برگزاری کنسرت های حضوری اعلان عمومی می گردد و در راستای آن نشست های آنالیز، گزارش های رسانه ای و حرف و حدیث های مختلف از اینجا و آنجا و از سوی مقامات مسوول به گوش می رسد، اما گویی هر بار موانع با قدرت بیشتری مقابل عزم جزم برگزاری...

24 بهمن 1400

تتوی خصوصی مهراد جم برای جهان جهانبخت!

خبرنگاران: مهراد جم از یک خالکوبی که به یاد جهان جهانبخت زده بود، رونمایی کرد.

3 بهمن 1400

توصیه های مهم برای رزرو هتل در شیراز

قصد سفر به شیراز سفر دارید و بدون شک، پیدا کردن یک اقامتگاه خوب، برای شما اهمیت دارد. برای شهری با این همه زیبایی، بهتر است از صفر تا صد رزرو اقامتگاه را بدانیم تا به مقدار کافی از سفرمان لذت ببریم.

20 دی 1400

صبا راد خواننده شد !!

خبرنگاران: صبا راد مجری زن جنجالی و پر حاشیه تلویزیون به همراه همسرش مانی رهنما به استودیو رفته و آهنگ تازه را ضبط می کنند.

11 آذر 1400

جان و دنیا ایران؛ اصفهان

به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی، به زنده رودش سلامی ز چشم ما رسانی… گفتن و نوشتن از اصفهان باید کار بسیار دشواری باشد. چون بناست تعریفی از نصف دنیا را در قامت یک شهر بازگو کنیم و از وصف حال و احوالت آن بنویسیم.

24 شهریور 1400

ماجرای تبریک جنجالی سحر دولتشاهی به همایون شجریان

یک پست اینستاگرامی از سحر دولتشاهی ، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون باز هم بحث هایی درباره رابطه او با همایون شجریان خواننده مشهور موسیقی سنتی ایجاد نموده است.

26 خرداد 1400

بی امید، انگار مُرده اید

تهران (پانا) - لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر شناخته شده ارکستر معتقد است آخرین چیزی که در زندگی می توان از دست داد، امید است و امیدتان را که از دست بدهید، حتی اگر زنده باشید، انگار مُرده اید.

2 اردیبهشت 1400

حاشیه بدهید تاک شو تحویل بگیرید! ، هم رفیق سیر ابتذال تاک شوها را تغییر می دهد؟

دوست داری کدامیک از اعضای بدن باشی؟این سوالی است که توسط مجری و بازیگر شناخته شده یکی از تاک شو هایی که در بستر شبکه نمایش خانگی پخش شده است از مهمانان برنامه پرسیده شد! همین عبارت توصیف کوتاهی است از شدت فقر محتوایی که در اغلب برنامه های مصاحبه محور وجود...

6 بهمن 1399

گروه موسیقی انجمن اخوت در اولین کنسرت تهران

نخستین کنسرت مردمی در تهران یک ماه بعد از فتح تهران در خانه علی خان ظهیرالدوله در خیابان علاالدوله برپا شد.

28 آبان 1399

فیلم جهان با من برقص؛ قاعده زندگی شیرین

جهان با من بپایکوبی (1397) ساخته سروش صحت، جهانی دارد سرشار از ایده پایکوبی و همچنین قواعدی برای بازی ای که در فیلمنامه اش بنا نهاده شده است.

29 شهریور 1399

اقوام بدوین یا بدوی چه کسانی هستند؟

اقوام بدوین در سراسر جهان | Bedouinیکی از عشایر و در واقع مردم کوچ نشینی که در جهان بسیار شناخته شده و معروف هستند، اقوام بدوین نام دارند. این اقوام در سرتاسر کشورهایی که کویر و صحرا دارند همانند عربستان، اردن، سوریه، عراق و حتی شمال آفریقا پراکنده اند. شیوه...

24 خرداد 1399

قلعه تاریخی و رویایی تراکای در لیتوانی، عکس

این قلعه واقع در شبه جزیره تراکای بین بخش جنوبی دریاچه گالو و لوکا است. قلعه لیتوانی برای افرادی که به مکان های رمز آلود و تاریخی علاقه دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. این قلعه یکی از پر بازدید ترین مکان های لیتوانیست.

20 خرداد 1399
تعداد: (28)