برج ایفل در تولد 130 سالگی غرق در نور شد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، شهر پاریس به مناسبت جشن تولد برج ایفل و نمایش تاریخ 130 ساله آن، مراسم نورپردازی لیزری مفصلی به راه انداخت.

برج ایفل در تولد 130 سالگی غرق در نور شد

مراسم تولد 130 سالگی برج ایفل در پاریس با دعوت از 1300 کودک برای خوردن اسنک در زیر این برج معروف به بانوی آهنی و کارگاه های آموزشی کارت پستال آغاز شد و با کنسرت و نمایش بی نظیر نور و صدا ادامه پیدا کرد. از آنجا که طبقه اول و دوم برج ایفل برای استقبال از 1300 کودک مدرسه ای آماده شده بود، به بازدیدنمایندگان برای مدت انتظار هشدار داده شده بود. در حساب توییتری آن ها آمده بود که اگر بلیط خود را به صورت آنلاین نخریده اند، صبح یا اوایل شب را برای بازدید انتخاب نمایند.

بعد از نیمه شب چهارشنبه، نمایش 12 دقیقه ای لیزری با نورپردازی روی نمای ایفل آغاز شد که تا آدینه شب ادامه داشت. افراد حرفه ای با بالارفتن از این سازه تاریخی، چراغ های لازم برای این نمایش بی سابقه را نصب کردند. طبق اعلام برگزارنمایندگان این جشن، نمایش شامل نورهای چرخشی و لیزری از حدود 500 پروژکتور سازگار با محیط زیست می شد که نصب آن ها چندین هفته زمان برده بود.

بانوی آهنی اثر گوستاو ایفل است که برای نمایشگاه دنیای 1889 طراحی نموده بود و زمان ساخت آن دو سال و دو ماه و هشت روز طول کشیده بود. این برج را به افتخار او ایفل نامیدند، بااین حال مثل امروز مورد احترام نبوده است، چراکه کشمکش ها، جنجال ها و دعواهای زیادی ازطرف چهره های سرشناسی نظیر امیل زولا بر سر ساخت آن وجود داشت. برج ایفل را از 18 هزار قطعه آهن و به صورت موقت ساختند، تااینکه گوستاو ایفل در سال 1900 پیشنهاد استفاده از آن به عنوان آنتن رادیویی را مطرح نمود و به این ترتیب ارزش راهبردی و ارتشی پیدا کرد و امکان برقرای ارتباط بین پاریس و مرز فرانسه و آلمان را به وجود آورد.

علاوه بر جمعیتی که برای تماشای نمای بیرونی این اثر آمده بودند، حدود 6 میلیون نفر هر سال به بالای این برج معروف می فرایند. این برج در زمان ساختش بلندترین سازه دنیا محسوب می شد و به لطف قوانین سرسخت برنامه ریزی شهری، همچنان در بالای خط افق پاریس خودنمایی می نماید. برج ایفل تنها چند روز پس از افتتاحیه اش در نمایشگاه دنیای، برای اولین بار در 15 می 1889 برای بازدید عموم افتتاح شد.

اگر برای سفر به پاریس برنامه ریزی می کنید، می توانید با مشاهده انواع تورهای فرانسه و تور پاریس در وبلاگ ریاضیات، برترین آفر تور از میان آژانس های مسافرتی همکار وبلاگ ریاضیات را انتخاب نموده و به راحتی تور مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت بخرید.

منبع: کجارو / en.rfi.fr / usnews.com

به "برج ایفل در تولد 130 سالگی غرق در نور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج ایفل در تولد 130 سالگی غرق در نور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید