معاون وزیر علوم: آزمون سراسری سال 98 تنها برای رشته های پرطرفدار برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، معاون وزیر علوم گفت: کنکور سال جاری تنها برای رشته های پرمتقاضی برگزار می گردد و 80 تا 90 درصد رشته ها از فرایند کنکور خارج می شوند.

معاون وزیر علوم: آزمون سراسری سال 98 تنها برای رشته های پرطرفدار برگزار می گردد

به گزارش ، مجتبی شریعتی نیاسر در همایش دومین کنفرانس ملی فرایند های گاز و پتروشیمی در دانشگاه بجنورد، نظام تست زنی حاکم بر فضای آموزشی کشور را نظامی اشتباه دانست و گفت: نظام کنکور مبتنی بر تست زنی نظامی اشتباه و فرسوده است و باید از گردنه شرایط ورود به دانشگاه ها حذف گردد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد حذف کنکور، گفت: کنکور سال جاری تنها برای رشته های پرمتقاضی برگزار می گردد و 80 تا 90 درصد رشته ها از فرایند کنکور خارج می شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم دانشگاه بجنورد را دانشگاهی نوپا عنوان داشت و توضیح داد: رشد و بالندگی این دانشگاه نیازمند هماهنگی و همراهی سایر دستگاه های استان است.

پروفسور شریعتی خطاب به استاندار خراسان شمالی اعلام نمود: مراکز صنعتی استان باید متقاعد شوند تا با دانشگاه همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند و از ظرفیت دانشجویان برای افزایش فراوری بر پایه فناوری های دانش بنیان استفاده نمایند. لازمه مهارت افزایی ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت است.

وی توجه دانشجویان به مهارت های اجتماعی و فردی را امری حیاتی دانست و گفت: افراد زیادی را در سطح داشته ایم که با نمره بالا فارغ التحصیل شدند، اما نتوانستند در سطح جامعه افراد پیروز و تاثیرگذاری باشند.

معاون وزیر علوم در سرانجام از ارائه مجوز دکترا در سه رشته دانشگاه بجنورد خبر دارد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معاون وزیر علوم: آزمون سراسری سال 98 تنها برای رشته های پرطرفدار برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر علوم: آزمون سراسری سال 98 تنها برای رشته های پرطرفدار برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید