ادبیات

دری به سوی درک افزونِ هنر

خبرنگاران مریم کامیار، هنرپژوه: علایق پژوهشی آن شپرد دایره های اشتراک بین فلسفه و ادبیات است. پروفسور بازنشسته فلسفه باستانِ رویال هالوی، تحقیقاتش مشتمل بر زیبایی شناسیِ باستان، مدرن و نوافلاطونی است. وی در سال 2020 عضو افتخاری مؤسسه مطالعات کلاسیک...

25 اردیبهشت 1401

غریب قریب ؛ داستان ساخت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، رمان غریب قریب داستان ساخت و بازسازی بارگاه ملوکتی امام رضا(ع) در دوران های مختلف تاریخی است.

17 اردیبهشت 1401

داوران و نامزدهای شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر معرفی شدند

تهران (پانا) - در آستانه اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر داوران و نامزدهای پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو(قالب های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر(پژوهش های حوزه شعر) این جشنواره معرفی شدند.

3 اردیبهشت 1401

نگاهی کوتاه بر تاریخ تمدن هند

انسان ها بیش از 75 هزار سال است که در شبه قاره هند زندگی می کنند. منطقه ها روستایی، سپس منطقه ها شهری و نیز چندین دین و مذهب رفته رفته در این مکان توسعه و رواج یافتند. برای آشنایی بیشتر با تاریخ تمدن هندوستان، در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

12 اسفند 1400

کتاب سبز روشن در زنجان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، نشست رونمایی، نقد و آنالیز کتاب سبز روشن در زنجان برگزار گردید.

3 اسفند 1400

توصیه های مهم برای رزرو هتل در شیراز

قصد سفر به شیراز سفر دارید و بدون شک، پیدا کردن یک اقامتگاه خوب، برای شما اهمیت دارد. برای شهری با این همه زیبایی، بهتر است از صفر تا صد رزرو اقامتگاه را بدانیم تا به مقدار کافی از سفرمان لذت ببریم.

20 دی 1400

وبینار چگونه یک مقاله مروری بنویسیم

معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، وبینارهای چگونه یک مقاله انگلیسی بنویسیم و چگونه یک مقاله مروری بنویسیم را برگزار می نماید.

9 دی 1400

جشن امضایی که فتح باب باشگاه داستان اردبیل شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اردبیل ، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در آیین جشن امضای کتاب دیده رگین خومپارالار و بازگشایی کارگاه داستان نویسی حوزه هنری اردبیل که در فضای آزاد واحد آموزش و رشد (خانه مناف زاده) برگزار گشت، اظهار کرد: حدود 20 سال است که تنها...

17 تیر 1400

دردسرهای آقاجون رمانی نوجوانانه و انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، داستان پیروزی انقلاب و وقایع مربوط به سال 57 برای بسیاری از دهه شصتی ها و نسل های پیش از آن گفته شده و اغلب حال و هوای انقلاب را در کتاب ها، فیلم ها و سرودها استشمام کرده اند و کم و بیش از جریانات آن ایام باخبراند.

3 خرداد 1400

بی امید، انگار مُرده اید

تهران (پانا) - لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر شناخته شده ارکستر معتقد است آخرین چیزی که در زندگی می توان از دست داد، امید است و امیدتان را که از دست بدهید، حتی اگر زنده باشید، انگار مُرده اید.

2 اردیبهشت 1400

15 فیلم برتر کریستین بیل؛ از شوالیه تاریکی تا روانی آمریکایی

کریستین بیل یکی از بازیگران پرتلاش، بااستعداد و توانمند نسل خود است که همیشه سعی نموده نقش های چالش برانگیزی را روی پرده ببرد؛ در این مقاله 15 فیلم برتر این بازیگر مطرح آمریکایی را آنالیز می کنیم.

30 اسفند 1399

ارسال 350 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسی رضوی

فاطمه کرم پور با اعلام این خبر به خبرنگار خبرنگاران در بوشهر گفت: جشنواره داستان نویسی رضوی در سه بخش گروه سنی زیر 18 سال (داستان کوتاه و داستانک)، گروه سنی بالای 18 سال (داستان بلند و داستان کوتاه) و دانشجویی (داستان بلند و داستان کوتاه) برگزار می گردد.

11 اسفند 1399

حاشیه بدهید تاک شو تحویل بگیرید! ، هم رفیق سیر ابتذال تاک شوها را تغییر می دهد؟

دوست داری کدامیک از اعضای بدن باشی؟این سوالی است که توسط مجری و بازیگر شناخته شده یکی از تاک شو هایی که در بستر شبکه نمایش خانگی پخش شده است از مهمانان برنامه پرسیده شد! همین عبارت توصیف کوتاهی است از شدت فقر محتوایی که در اغلب برنامه های مصاحبه محور وجود...

6 بهمن 1399

تدارک شبکه پنج سیما برای آخرین شب یلدای قرن، انار روی آنتن می رود

برنامه ترکیبی انار به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا با اجرای بهمن هاشمی و سید مرتضی حسینی به مدت سه شب از روز آدینه 28 آذر تا 30 آذر 99 حوالی ساعت 21 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

5 بهمن 1399

خبرنگاران شفافیت، راهبردی برای مبارزه با فساد و گسترش اعتماد عمومی است

تهران - خبرنگاران - وزیر تعاون، کار و رفاه ا جتماعی طی بیانیه ای نوشت: شفافیت، راهبردی برای مبارزه با فساد و گسترش اعتماد عمومی است.

19 دی 1399

خواهران میرابال و جنبش 14 ژوئن

هر سه خواهر را به زور بیرون کشیدند، زیر مشت و لگد کشتند و بعد چنان صحنه سازی کردند که انگار آن ها در تصادف کشته شده اند. راننده بیچاره را هم کشتند تا شاهدی غیر خودی باقی نماند (البته حکومت آن قدر منفور و بدنام بود که کسی تصادفی بودن ماجرا را باور نکرد.)...

5 دی 1399

کارگردان مشهور چک در 82 سالگی درگذشت

یرژی منتسل، کارگردان اهل کشور جمهوری چک که با اولین فیلم خود برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگیسی زبان شد، در 82 سالگی از دنیا رفت.

4 آبان 1399

متن تبریک ولادت امام سجاد (ع)؛ 18 متن و اس ام اس زیبا

میلاد امام سجاد، علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام، سرچشمه نور معارف و مروّج ناگفته های عاشورا بر منجی بشریت مبارک باد! برای تبریک این روز فرخنده می توانید از متن های زیر برای ارسال اس ام اس یا پیامک در شبکه های اجتماعی بهره ببرید.

3 آبان 1399

بازار کار رشته برق

بازار کار رشته برق چطور است؟ آیا کسانی که به این رشته علاقه مند هستند می توانند پس از تحصیل مشغول به کار شوند؟ برق اولین رشته از گروه فنی در دفترچه انتخاب رشته است. افراد زیادی علاقه مند هستند در این رشته قوی و متفاوت ادامه تحصیل دهند و به درجات عالی برسند؛...

29 مهر 1399

کوچه ها تاریکن، دکونا بستن؛ ورشکستگیِ کتابفروشی ها

خبرنگاران: شرایط اقتصادی اسف بار است و مردم ترجیح می دهند کاری کنند که فقط کمی خوش بگذرد، کتاب خواندن و به طور کلی مطالعه در حال فروپاشی ست، کتابفروشی ها یک به یک در حال تعطیل شدن هستند و دچار شرایط نمادین غریبی شده ایم، خاموشیِ فکر و اندیشه حالا دیگر...

8 مهر 1399
تعداد: (35)