مدیران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند

به گزارش وبلاگ ریاضیات، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسئولان این استان باید از همه ظرفیت های دولتی و مردمی برای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند.

مدیران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند

به گزارش از ، روابط عمومی استانداری ؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان گفت: آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی امروزه مهم و ضروری است توجه به اولویت های هر بخش است.

او ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر جا که احتیاج به کار و یا کالایی است که از خارج کشور وارد و یا کالایی که با ارزش اضافه نموده می توان ارزشش را مضاعف کرد باید وارد عمل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که بر آن تاکید فراوان می گردد هیچ فرقی با سایر اقدامات مربوط به حوزه وظایف دستگاه ها ندارد بلکه اولویت دادن و توجه بخشیدن ویژه تر نسبت به یک امری را طلب می نماید.

او بیان نمود: توجه بخشیدن به حوزه اقتصاد مقاومتی نباید به گونه ای باشدکه سایر وظایف مربوط به یک دستگاه اداری مغفول بماند.

موهبتی اضافه نمود: اگر امروز 300میلیون یورو به راه آهن چاب ها - زاهدان در نظر گرفته شد دلیلش اولویت و اثرگذاری این پروژه در حوزه ملی و فرا ملی بوده است.

او گفت: حوزه معدن یکی از حوزه های اولویت دار در سیستان و بلوچستان است و تا انتها سال جاری شاهد یک اتفاق ویژه معدنی در این منطقه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در منابع موجود برای اقتصاد مقاومتی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

او توضیح داد: 28 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 26 مورد آن تایید شده است.

موهبتی به نقش رسانه در انعکاس کار های صورت گرفته در سیستان و بلوچستان پرداخت و اضافه نمود: رسانه ها با دریافت خبر و مصاحبه از مسئول دستگاه های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به نشان دادن فعالیت های این حوزه می توانند یاری کننده باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: استفاده از بهره وری مناسب در تمام حوزه های اداری و غیر اداری مهم و کارآمد است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل اصلی در کشور محسوب می گردد و بیشترین سرانه آبی را به خود اختصاص داده اضافه نمود:سرانه فراوری محصول کشاورزی در ایران یک کیلوگرم محصول به ازای هر مترمکعب است در حالیکه این رقم در خارج کشور 3کیلوگرم است.

او ادامه داد: سه اصل نیروی انسانی کارآمد، انرژی ارزان و تامین غذایی مواردی هستند که در توسعه یک کشور نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان توضیح داد: این ظرفیت ها در کشورمان وجود دارد، اما آنگونه که باید تاکنون از آن استفاده نشده است.

او بیان نمود:در حوزه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان اولویت و برنامه های خوبی در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مدیران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید