کولاک 4 آزادکار ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا، قاسمپور شاخ کاکس آمریکایی را شکست!

به گزارش وبلاگ ریاضیات، هر 4 نماینده ایران در 4 وزن دوم کشتی آزاد قهزمانی دنیا با شکست حریفان خود راهی فینال رقابت های قهرمانی دنیا شدند.

کولاک 4 آزادکار ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا، قاسمپور شاخ کاکس آمریکایی را شکست!

به گزارش وبلاگ ریاضیات، در ادامه رقابت های 4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2021 که در اسلو مرکز نروژ در حال برگزاری است، علیرضا سرلک نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی برابر سلیمان آتلی دارنده مدال های نقره و برنز دنیا از ترکیه به روی تشک رفت و در حالیکه از حریف اسم دار خود عقب بود در ثانیه های خاتمهی پیروز شد دو مرتبه حریف خود را در خاک بنشاند و با یک بارانداز در نهایت 7 بر 4 صاحب رجحان گردد و به فینال برسد. سرلک فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف توماس گیلمان از آمریکا می رود.

سرلک پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل جوزپه ویلارو از اکوادور با نتیجه 11 بر صفر به رجحان رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله هم آرین سیوترین از بلاروس را با نتیجه 7 بر 6 شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

امیرمحمد یزدانی نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران هم در ملاقات نیمه نهایی این رقابت ها برابر علی بک عثمان اف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در خاتمه در یک مبارزه سخت در حالیکه 4 بر 4 از حریف خود عقب بود در 3 ثانیه خاتمهی یک امتیاز گرفت و با نتیجه 5 بر 4 به رجحان رسید و راهی فینال شد. یزدانی برای کسب مدال طلای دنیا فردا شب به مصاف زاگیر شاخیف از روسیه می رود.

یزدانی پیش از این در رقابت های صبح امروز، در دور نخست مقابل گابریل جاناتچ از اتریش با نتیجه 10 بر صفر به رجحان رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی هم مقابل سباستین ریورا از پورتریکو 13 بر 3 به رجحان رسید. وی سپس مقابل کریستوف بینکوفسکی از لهستان به روی تشک رفت و در خاتمه به سختی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی دارنده مدال طلای جوانان دنیا دیگر نماینده ایران در 4 وزن دوم بود که در مرحله نیمه نهایی مقابل نیکا کنچادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در یک مبارزه زیبا و سخت با نتیجه 6 بر 5 به رجحان رسید تا پنجمین فینالیست ایران در این رقابت ها گردد. نخودی در فینال به مصاف جردن باروز چهره اسم دار دنیا و المپیک از آمریکا می رود.

نخودی پیش از این در مبارزه نخست مقابل کانوا از ایتالیا با نتیجه 11 بر صفر به رجحان رسید و در دومین مبارزه هم برابر آرمان آواگایان از ارمنستان با نتیجه 8 بر 4 به رجحان رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله هم مقابل سیف الدین آلکما از فرانسه در یک مبارزه آسان با نتیجه 11 بر صفر به رجحان رسید و راهی نیمه نهایی شد.

کامران قاسمپور اخرین نماینده ایران در 4 وزن دوم، در مرحله نیمه نهایی برابر جی دن کاکس دارنده مدال های طلای دنیا و برنز المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در خاتمه این مبارزه سخت با نتیجه 3 بر 3 و با توجه به اخطار بیشتر حریف قدرتمند آمریکایی، به رجحان رسید و راهی فینال شد.

کاکس طی سال های اخیر چند مرتبه پیروز به شکست علیرضا کریمی شده بود اما اینبار مقهور قدرت قاسمپور شد تا برای نخستین مرتبه مقابل یک کشتی گیر ایرانی شکست بخورد.

قاسمپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آندریل ولاوسف از اوکراین 7 بر صفر پیروز شد. وی سپس مقابل ایراکلی متسیتوری از گرجستان با نتیجه قاطع 10 بر یک به رجحان رسید و راهی نیمه نهایی شد.

نتایج درخشان تیم جوان ایران در رقابت های 4 وزن دوم در حالی بدست آمد که آزادکاران ایران از لحاظ بدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و همین آمادگی مطلوب باعث شد در ثانیه های خاتمهی پیروزی را از آن خود نمایند.

در جریان رقابت های 4 وزن نخست هم، حسن یزدانی در 86 و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم راهی فینال شدند و تا ساعتی دیگر برای کسب مدال طلا به ترتیب برابر دیوید تیلور قهرمان دنیا و المپیک از آمریکا و گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای دنیا و نقره و برنز المپیک به روی تشک می فرایند.

رحمان عموزاد در 61 و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم هم با شکست مقابل رقبایشان از دور رقابت ها کنار رفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کولاک 4 آزادکار ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا، قاسمپور شاخ کاکس آمریکایی را شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاک 4 آزادکار ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا، قاسمپور شاخ کاکس آمریکایی را شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید