کولاکوویچبالاخره تسلیم شد، جوانان چراغ نخست را روشن کردند

به گزارش وبلاگ ریاضیات، چهاردهمین دوره رقابت های جام جهانی والیبال از روز سه شنبه 9 مهرماه با حضور تیم های ایران، روسیه، مصر، کانادا، استرالیا، برزیل، آمریکا، تونس، آرژانتین، ژاپن، ایتالیا و لهستان به میزبانی ژاپن شروع شد.

کولاکوویچبالاخره تسلیم شد، جوانان چراغ نخست را روشن کردند

تیم ملی ایران آغاز خوبی در مسابقات نداشت و در نخستین بازی با نتیجه 3 بر یک مقابل روسیه تن به شکست داد. اوج ناکامی در بازی دوم مقابل تیم ملی مصر رقم خورد؛ دیداری که کمتر علاقه مند به والیبال پیش بینی شکست ملی پوشان مقابل مصر را می کرد آن هم شکست با نفراتی مانند سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی و سایر مهره های کلیدی! همین شکست تلخ بانی خیر شد تا بالاخره سرمربی مونته نگرویی تیم ملی دست از پافشاری برای بازی به بازیکنان باتجربه بردارد و لب به اعتراف بگشاید.

ایگور کولاکوویچ پس از شکست تیم ملی مقابل مصر در نشست خبری خاطرنشان کرد تیمش احتیاج به انرژی دارد. منتقدان سرمربی تیم ملی بارها در رسانه های مختلف به این موضوع به آن پرداخته بودند و به دفعات به کولاکوویچ گوشزد شده بود که استفاده متوالی از ترکیب اصلی در آستانه مسابقات حساس انتخابی المپیک باعث خستگی مهره های اصلی خواهد شد.

بالاخره شکست ناباورانه مقابل مصر ایگور کولاکوویچ را به خود آورد تا در سومین بازی جام شاهد حضور سروقامتان جوان، با انگیزه و پرامید والیبال ایران در زمین باشیم. تیم ملی بامداد آدینه در حالی مقابل کانادا صف آرایی کرد که هر دو تیم، بازی های قبلی خود را واگذار نموده بودند و در اندیشه نخستین برد به سر می بردند.

مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، فرهاد قائمی و محمدرضا موذن ترکیب جوان و تازه نفس والیبال ایران بود که مقابل کانادا صف آرایی کرد و در نهایت این بازی با ارائه یک نمایش جذاب، سرعتی و جنگنده از سوی یاران جوان کولاکوویچ با نتیجه 3 بر یک به سود ایران به انتها رسید.

نخستین برد جام برای تیم ملی با شکست کانادا رقم خورد و حال امید می رود این فرصت همچنان در اختیار جوانان قرار گیرد تا علاوه بر کسب تجربه، کم کم برای آوردگاه های مهم و حساس آماده شوند. بازیکنان جوان اشتباهاتی هم در این دیدار داشتند اما چه بهتر در آستانه انتخابی المپیک که اهمیت دو چندانی در مقابل جام جهانی برای والیبال ایران دارد زمینه محک و آزمون و خطا از جوانان در این جام گرفته نشود و همچنین مهره های اصلی و کلیدی تیم هم انرژی از دست رفته خود را به دست آوردند.

ایگور کولاوویچ بالاخره تسلیم شد و جوانان والیبال ایران چراغ نخست را روشن کردند. بدون شک تیم ملی در رقابت های انتخابی المپیک و المپیک برای موفقیت به تجربه بازیکنان اصلی و امید و انگیزه جوانان احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کولاکوویچبالاخره تسلیم شد، جوانان چراغ نخست را روشن کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاکوویچبالاخره تسلیم شد، جوانان چراغ نخست را روشن کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید