پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر نیرو تشکیل شد. 5 نفر از نمایندگان سوالاتی را مطرح نموده بودند و وزیر نیز جهت پاسخ به این سوالات در کمیسیون حضور یافتند.

پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی

وی در ادامه اظهار کرد: سوال اول مربوط به ابراهیم رضایی بود که چه اقدامی برای تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب در وزارت نیرو اجرا شده است. مقرر شد اقداماتی که در این وزارتخانه اجرا شده به صورت مکتوب ارائه شود. سوال بعدی مربوط به کمال حسین پور در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام سدسازی در کشور بود. ایشان تاکید داشتند چرا وزارت نیرو از وظایف خودش در این حوزه غفلت نموده است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در نهایت مقرر شد جلسه ای برگزار شود و به صورت خاص این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد. سوال بعد مربوط به حسین گودرزی در خصوص مطالعات سد ماربوره درود استان لرستان بود. ظاهرا مطالعات در سال 83 به اتمام رسیده اما عملیات اجرایی آن شروع نشده است. مقرر شد وزارت نیرو برای اجرای این پروژه ردیف ملی در نظرگرفته و به نوعی رضایت نمایندگان را جلب نمایند.

وی در ادامه تاکید نمود: سوال بعدی از سوی جعفر قادری در خصوص اینکه چرا تعرفه خرید برق از نیروگاه های کارنموده و نو باهم تفاوت دارد، مطرح شد. مقرر شد جلسه ای برگزار شود و پیشنهادات در آن ارائه شود. آخرین سوال از سوی علی علیزاده در خصوص دلیل تعلل در اجرای احکام قانون بودجه سال 1400 مربوط به وزارت نیرو، مطرح شد. مشخصا چند پروژه مربوط به حوزه انتخابیه را ایشان مدنظر داشتند و مقرر شد معاونت قوانین آنان را آنالیز کند و اگر ردیفی در لایحه بودجه برای آن وجود دارد به کمیسیون منتقل نموده و اقدام لازم صورت گیرد.

نخعی اضافه کرد: نهایتا بعد جلسات و پاسخ های مکتوب نمایندگان اگر قانع شدند که هیچ وگرنه سوال برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارجاع می شود. دستور کار دوم کمیسیون در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولت های یازدهم و دوازدهم بود که نماینده متقاضیان ورناصری بود که محورهایی را طرح کرد و در نهایت کمیسیون انرژی با این درخواست موافقت کرد.

وی در ادامه با اشاره به محورهای این تحقیق و تفحص، بیان نمود: اولین محور در خصوص فراوری برق بود. مطابق مواد برنامه ششم توسعه تکلیف بر صدور موافقت برای ایجاد نیروگاه هایی با بازدهی 55 تا 60 درصد بوده که اقدام موثری انجام نشده است. عدم تهیه طرح جامع انرژی و عدم افزایش فراوری برق تا 25 هزار مگاوات و عدم تشکیل بازار منطقه ای برق از دیگر تکالیفی بوده که انجام نشده و مورد تاکید نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص بود.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید