وزیر صمت: مدل مرکز- پیرامونی توسط شرکت های عظیم اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت صنایع غیر نفتی در رشد مالی کشور، بر مشارکت شرکت های عظیم در حوزه مسئولیت اجتماعی تاکید نمود و احتیاج جامعه امروز را آموزش در حوزه کسب وکار اعلام نمود.

وزیر صمت: مدل مرکز- پیرامونی توسط شرکت های عظیم اجرایی می گردد

به گزارش روابط عمومی وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در آیین امضای تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی در قالب اقتصاد مقاومتی با شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با بیان اینکه از یک کشور واردنماینده فولاد در دوران پیش از انقلاب به کشور صادر نماینده در این بخش تبدیل شدیم، گفت: ایران جزء 10 کشور برتر در صنعت فولاد است و این ثمره کوشش و همت مسئولان و صنعتگران در سال های متوالی است.

صادرات 2.5 میلیارد دلاری فولاد در سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت با استناد به فراوری 29 میلیون تُن فولاد خام و صادرات 6 میلیون و 200 هزار تنی این محصول به ارزش 2.5 میلیارد دلار در سال گذشته، توسعه در این بخش را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و توضیح داد: اگر صادرات غیرنفتی مانند فولاد نبود، اثر تحریم ها بر اقتصاد کشور بسیار شدیدتر بود.

رشد فراوری با یاری صادرات غیر نفتی

وی با اشاره به واردات 38میلیارد دلاری و رشد هشت درصدی صنایع در سال گذشته و دراین شرایط، آن را مدیون صادرات غیر نفتی مطرح کرد و اضافه کرد: خوشبختانه با یاری صادرات در حوزه های غیر نفتی توانستیم مواد اولیه فراوری را تامین کنیم و اگر صنایع عظیم نبود، اقتصاد کشور با مشکل روبرو می شد.

رزم حسینی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سابقه استان اصفهان در صنایع و موقعیت شهرستان کاشان به عنوان محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور، آن ها را از مزیت های این شهرستان دانست و اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در این شهرستان وجود دارد که می تواند محور توسعه باشد؛ پیگیری های نماینده مردم منطقه و همت استاندار اصفهان موجب شد تا این استان یکی از پیشگامان اجرای این طرح باشد.

نقش شرکت های عظیم به عنوان مرکز توسعه

بر اساس گفته های رزم حسینی کشورهای جهان توسط شرکت های عظیم مالی ساخته می شوند و دولت نقش تسهیل گر را بر عهده دارد و فعالیت این واحد های عظیم به عنوان مرکز توسعه است.

وی توسعه را نه به مفهوم هزینه کردن که به معنای مدیریت مالی دانست و با تاکید بر احتیاج جامعه امروز به آموزش در حوزه کسب وکار و گسترش اقتصاد مقاومتی، بر ضرورت مشارکت همه بخش ها و دستگاه ها در ایجاد این فرهنگ تاکید نمود و آن را جزئی از فرهنگ دینی و ملی ایرانیان خواند.

ضرورت آموزش برای ایجاد اشتغال و امنیت پایدار

وزیر صمت با بیان اینکه امنیت، اقتصاد و فرهنگ حلقه های بهم پیوسته یک زنجیره هستند، هدف از اجرای این تفاهم نامه را ایجاد اشتغال پایدار به وسیله آموزش مطرح کرد و با استناد به کاهش نزدیک به 20 درصدی در نرخ بیکاری در منطقه قلعه گنج ظرف مدت 3 سال، آن را به عنوان یکی از نتایج اجرای این طرح معرفی کرد.

اجرای مدل مرکز- پیرامونی توسط شرکت های عظیم

وی بر فعالیت شرکت های عظیم و توسعه گرا بر اساس مدل مرکز پیرامونی تاکید و مطرح کرد: این شرکت ها باید قادر باشند در منطقه پیرامون خود به وسیله آموزش و توانمند سازی جوامع محلی اشتغال و امنیت پایدار ایجاد نمایند و در صورت موفقیت در این زمینه، بسیاری از مسائل در حوزه اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.

رزم حسینی در سرانجام، یکی از آثار مهم اجرای این طرح را افزایش اعتماد مردم به نظام دانست و بیان داشت: وزارت صمت وظیفه خود را می داند که از ظرفیت صنایع، معادن و بخش تجارت در حوزه مسئولیت های اجتماعی استفاده کند و در گام دوم انقلاب احتیاج به همکاری همه بخش هاست و ان شاءالله با همتی که در مسئولان و فعالان مالی وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد و هدف نهایی حاصل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر صمت: مدل مرکز- پیرامونی توسط شرکت های عظیم اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صمت: مدل مرکز- پیرامونی توسط شرکت های عظیم اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید