مخالفت ایران با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه

به گزارش وبلاگ ریاضیات، وزارت امور خارجه در بیانیه ای ضمن مخالفت با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه، آمادگی ایران را برای برقراری تماس فوری با مقامات ترکیه و سوریه برای برطرف نگرانی های موجود به وسیله مسالمت آمیز اعلام نمود.

مخالفت ایران با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ ریاضیات، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات اخیر در سوریه بیانیه ای به توضیح زیر صادر کرد:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن نامشروع خواندن حضور نظامیان آمریکایی در سوریه، تصمیم ایالات متحده آمریکا برای رفع اشغال اراضی سوریه و خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را اقدامی می داند که می بایست بسیار زودتر از این اتفاق می افتاد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز امیدواری برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و منطقه به دنبال اقدام اخیر آمریکا، اخبار نگران کننده از احتمال ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه را از نزدیک دنبال نموده و معتقد است چنین اقدامی در صورت وقوع، نه تنها نگرانی های امنیتی ترکیه را رفع نخواهد کرد؛ بلکه منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده ای خواهد شد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی مخالف است.

جمهوری اسلامی ایران برای برقراری تماس فوری با مقامات ترکیه و سوریه به منظور رفع نگرانی های موجود به وسیله مسالمت آمیز آمادگی دارد و تاکید می نماید که احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدنا مبناهای مناسبی برای این مصاحبهها می باشند.

لازم به ذکر است شب گذشته نیز محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات شمال شرق سوریه مصاحبه کردند.

در این مصاحبهی تلفنی چاووش اوغلو بر احترام به تمامیت ارضی سوریه و موقتی بودن اقدام ترکیه در آن منطقه تاکید نمود و ظریف نیز ضمن مخالفت با اقدام نظامی و تاکید بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و لزوم مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در سوریه، توافق آدانا را بهترین راه برای سوریه و ترکیه و رفع نگرانی های آنها خواند.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام نمود که ارتش این کشور به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه ای را شروع می نماید.(اینجا بخوانید)

بعضی منابع نیز دیشب از ورود یگان های زرهی ارتش ترکیه به خاک سوریه به وسیله گذرگاه مرزی کیلیس خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مخالفت ایران با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ایران با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید