معرفی تعدادی از مشهورترین سمبل های حیوانی کشورهای جهان

به گزارش وبلاگ ریاضیات، حیوانات یکی از مهمترین عناصری هستند که می توانند به عنوان نماد یک کشور مطرح شوند. گاهی اوقات حتی چند کشور دارای یک نماد بوده و یک حیوان خاص را برای خود انتخاب می نمایند. حیواناتی که به عنوان نماد برگزیده می شوند، می توانند دارای بار منفی یا حتی مثبت باشند. به عنوان مثال، گراز نمادی از ثروت و شجاعت است. این نماد جنگجویان شجاع و قدرتمند را معرفی می نماید و هرچه موی بدن گراز بیشتر باشد، به این معناست که شجاعت و قدرت آن نیز بیشتر هست. با ما در مقاله حیوانات ملی که نماد کشورها هستند همراه شوید تا شما را با تعدادی از مشهورترین سمبل های حیوانی کشورهای جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با سمبل حیوانی کشورهای مختلف برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از مشهورترین سمبل های حیوانی کشورهای جهان

قاره استرالیا

گونه های جانوری و گیاهی بسیار متنوعی در استرالیا دیده می شوند که از بین تمامی آنها، کانگورو را همگان به عنوان نماد کشور استرالیا می شناسند. البته، این را هم بگوییم که حیوانات دیگری نیز هستند که نماد قاره استرالیا بشمار می آیند بنابراین، این قاره تنها یک نماد ندارد. دلیل برگزیده شدن کانگورو به عنوان یکی از نمادهای استرالیا و یکی از مشهورترین سمبل های حیوانی کشورهای جهان را هم میتوان به وجود 63 گونه کانگورو در این منطقه مرتبط دانست.

کشورهای آسیایی

یکی از نمادهای حیوانی ایران، شیر است که نشانی از شکوه، عدالت، شجاعت، نجابت، قدرت و جلال بشمار می آید. دلیل انتخاب شیر به عنوان یکی از سمبل حیوانی کشورهای مختلف را میتوان به وجود گونه خاص شیر در کشور مرتبط دانست. در نقش های برجسته دوران باستان ایران نیز میتوان نقش شیر را مشاهده کرد و حتی در دوره هایی از تاریخ، تصویر شیر بر روی پرچم ملی نیز وجود داشت. مارخور نماد پاکستان بوده و در واقع، یک بز وحشی است که در طبیعت پاکستان زندگی می نماید.

چین از پاندا به عنوان نماد ملی کشور خود و یکی از سمبل حیوانی کشورهای مختلف استفاده می نماید و پاندا یک گنجینه ملی و ارزشمند برای چین بشمار می آید. براساس مقاله حیوانات ملی که نماد کشورها هستند باید بدانید که از آنجایی که گنجشک یکی از پرنده های رسمی چین است، آن را نیز به عنوان نماد ملی این کشور می شناسند. حتی، در بیشتر نقاشی های شرقی چین شما می توانید تصویر این پرنده را به وفور مشاهده کنید.

ببر مالزیایی نماد مالزی بوده و یکی از حیوانات بومی این منطقه بشمار می آید. معمولا ببر را به عنوان نمادی از قدرت، خلاقیت، وحشیگری و سرعت عمل در تجزیه و تحلیل در نظر می گیرند. هند ببر را به عنوان نماد خود معرفی نموده و تصویر این حیوان در بعضی از فیلم های بالیوود نیز بچشم می خورد. البته، در هند از طاووس نیز به عنوان یک نماد ملی استفاده می شود. کره شمالی هم ببر سیبری را به عنوان نماد ملی خود برگزیده است.

قاره آمریکا

عقاب ماهیخوار سر سفید نماد ملی آمریکا بوده و تصویر آن را میتوان بر روی سکه ها، نیروی هوایی و حتی مهر ریاست جمهوری نیز مشاهده کرد. از سال 1782 میلادی تا به امروز، از این نماد در آمریکا استفاده می شود. همگان عقاب سرسفید را نشانه ای از نیروهای الهی، روح مقدس، ثروت، قدرت در مبارزه، موفقیت و در امان بودن از شر و بدی در نظر می گیرند. کانادا هم سگ آبی را به عنوان نماد ملی خود انتخاب نموده و تصویر آن بر روی تمبرهای پستی کالا و سکه نیز وجود دارد. سگ آبی نمادی از سازندگی، تدبیر و کاردانی بوده و استفاده از آن ریشه تاریخی دارد و به توسعه کانادا با تجارت پوست سگ آبی بر می شود.

جگوار نماد قدرت، روح جنگل و پیام آفرینی بوده و کشورهایی نظیر گینه و برزیل این حیوان را به عنوان نماد ملی خود انتخاب نموده اند. نماد آرژانتین نیز یوزپلنگ آمریکای جنوبی یا همان پوماست. کشورهایی مانند کلمبیا، اکوادور و شیلی کندور را به عنوان نماد ملی کشور خود برگزیده اند. لاما نیز نماد ملی بولیوی است. بر روی پرچم گواتمالا هم تصویر پرنده ای به نام کتزال یا دراز دامن وجود دارد که نماد ملی آن محسوب می شود.

قاره آفریقا

اتیوپی مانند بعضی از کشورهای اروپایی از شیر به عنوان نماد ملی خود استفاده می نماید و این حیوان دارای نقش قابل توجهی در طبیعت آفریقاست.

قاره اروپا

در انگلستان از نماد شیر بر روی علائم سلطنتی، سکه ها، نشان ها بهره می برند. در بعضی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر مقدونیه، چک، مونته نگرو، فنلاند و دانمارک نیز از شیر به عنوان نماد ملی استفاده می شود. فرانسه و پرتغال خروس را به عنوان نماد ملی خود برگزیده اند. در پرتغال از اژدها نیز به عنوان نماد ملی بهره می برند و آن را به عنوان نشانه ای از دانش و آگاهی، معجزه، قدرت معنوی، محافظت و روح زندگی در نظر می گیرند. دلیل اینکه فرانسه از نماد خروس استفاده می نماید، به یک واقعه تاریخی مرتبط است که در آن با سقوط امپراتوری روم غربی، فرانسه قدیم مجدد ظهور می نماید.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از مشهورترین سمبل های حیوانی کشورهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از مشهورترین سمبل های حیوانی کشورهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید