لهستان بدنبال ساخت دیوار مرزی 347 میلیون یورویی است

به گزارش وبلاگ ریاضیات به نقل از یورونیوز، لهستان بدنبال ساخت سریع دیوار 347 میلیون یورویی در مرز این کشور با بلاروس است. این برنامه در مجلس نمایندگان لهستان به بحث گذاشته و مورد تائید قرار گرفته است.

لهستان بدنبال ساخت دیوار مرزی 347 میلیون یورویی است

هدف از ساخت دیوارمرزی مورد نظر لهستان، جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی عنوان شده است. این طرح به وسیله دولت دست راستی لهستان پیشنهاد شده بود و اکنون برای اجرا فقط به تأیید آن دژی دودا، رئیس جمهوری این کشور احتیاج دارد.

پیشتر لهستان با کشیدن دیواری از سیم خاردار در مرزش با بلاروس و اعزام نیروهای بیشتر پلیس به این منطقه ها کوشش نموده بود تا موج مهاجرت را متوقف کند.

در بعضی گزارش ها گفته شده که بعضی از مهاجران در نزدیکی مرز لهستان با بلاروس از فرط خستگی جان خود را از دست داده اند.

لهستان و لیتوانی عضو اتحادیه اروپا هستند و مرزهای شرقی آنها بخشی از مرزهای شرقی این اتحادیه را تشکیل می دهد. هر دو این کشورها در ماه های اخیر مرزهای خود با بلاروس با فشارهای مهاجرتی رو به افزایش روبرو هستند.

گفته می گردد بلاروس سفر بدون ویزا را برای بعضی کشورهای خاورمیانه که بالقوه مهاجرفرست هستند، آزاد نموده تا بتواند آنها را پس از ورود به خاک این کشور به سمت لهستان و لیتوانی راهنمایی کند.

مقامات لهستان می گویند سال جاری بیش از 8 هزار مهاجر به هدف رسیدن به این کشور غیرقانونی از مرز بلاروس گذشته اند که بیش از 3 هزار و 800 مورد آن تنها مربوط به ماه سپتامبر بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لهستان بدنبال ساخت دیوار مرزی 347 میلیون یورویی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان بدنبال ساخت دیوار مرزی 347 میلیون یورویی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید