گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید

به گزارش وبلاگ ریاضیات به نقل از آسوشیتدپرس، استان های شرق و شمال شرقی آمریکا درگیر یکی از شدیدترین و سنگین ترین طوفان ها و کولاک اخیر هستند.

گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید

وزش بادهای تند و کاهش شدید دما، سواحل شرقی را در یخبندان عمیق فرو برده است. طوفان و کولاک مذکور در امتداد ساحل شرقی آمریکا موجب قطع برق نیز شده است و صدها هزار نفر در این سرمای شدید دسترسی به برق ندارند که بیشتر این افراد ساکن استان ماساچوست هستند.

بعلاوه خبرگزاری دویچه وله در این باره گزارش داد که 70 میلیون نفر در منطقه ها شرقی آمریکا در جهت این کولاک قرار دارند. در استان های نیویورک، نیوجرسی، بوستون، مریلند، ویرجینیا و رودآیلند شرایط اضطراری اعلام شده است.

شهرهای بوستون و نیویورک و اطراف آنها متحمل بیشترین خسارت از این کولاک شده اند. هزاران نفر از بی خانمان ها از هنگام آغاز طوفان در پی سرپناه به تونل های متروی شهر پناه برده اند. جسد یک زن در ماشینش در لانگ آیلند پیدا شده که بر اثر سرما یخ زده است.

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد با سرعت 80 تا 120 کیلومتر در ساعت هشدار داده و بیش از یک متر برف تازه را تنها برای منطقه بوستون پیش بینی نموده است. وزش باد شدید در ماساچوست باعث جاری شدن آب دریا از ساحل به خیابان ها و وقوع سیلاب شد.

بعلاوه بر اساس گزارش ها، بیش از 5 هزار پرواز داخلی و خارجی در روز شنبه و بیش از هزار پرواز امروز یکشنبه لغو شده است.

کولاک و طوفان در استان های ساحل شرقی آمریکا در حالی است که چندی پیش وقوع گردباد و طوفان های سهمگین در استان های تنسی، ایلینوی و آرکانسا موجب وارد شدن خسارات شدید شده بود، به طوری که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این ایالات حالت فوق العاده اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید