طرح اثرات تکانه های مالی در حوزه خرما و آبزیان استان بوشهر تهیه می گردد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، رئیس اتاق بوشهر با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیند اخذ استعلام قانون معدن گفت: با پیشنهاد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با هماهنگی و همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، فرآیند این سامانه، طراحی و ایرادات اولیه برطرف و آماده بهره برداری شد.

طرح اثرات تکانه های مالی در حوزه خرما و آبزیان استان بوشهر تهیه می گردد

خورشید گزدرازی در چهل و ششمین نشست شورای گفت وگوی استان بوشهر، صادرکنندگان را با توجه به محدودیت ها و تحریم های ظالمانه و باوجود بیماری همه گیر کرونا به عنوان خط شکن مالی دانست و اضافه نمود: صادرکنندگان با حضور در بازارهای جهانی، سفیران مالی ایران محسوب می شوند که توانستند با همه محدودیت ها و کمبودها و حتی ناملایم پیش رو، چرخه فراوری کشور را با ارزآوری و تعهدات ارزی خود به حرکت در آوردند.

او با بیان اینکه استان بوشهر در بخش های فراوری محصولات کشاورزی و آبزیان دارای ظرفیت های مهمی است، توضیح داد: میگو و خرما ازجمله فراوریات بخش کشاورزی و شیلات استان بوشهر است که در این عرصه ضمن تأمین احتیاج داخلی ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به اجرای طرح های فراوریی و صنعتی بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی اضافه نمود: یکی از اهداف اصلی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، فراوری و صادرات محصولات بر اساس ظرفیت های مناطق است که در این راستا حل مسائل نخل داران و سرمایه گذاران در عرصه آبزی پروری در اولویت است.

گزدرازی خرما و آبزیان را از مهم ترین محصولات استان بوشهر دانست و تأکید کرد: با ایجاد زنجیره ارزش، می تواند زمینه ساز درآمدزایی، اشتغال و ارزآوری باشد.

او با اشاره به انجام پژوهش هایی با موضوعات ارزیابی و تحلیل تاب آوری مالی صنایع غالب استان بوشهر توسط اداره کل امور مالی و دارایی استان که از مصوبات شورای مصاحبه بوده اعلام نمود: برای آنالیز اثرات تکانه های مالی در حوزه خرما و آبزیان یکی دیگر از مصوبات شورای گفت وگو طبق اعلام اداره کل امور مالی و دارائی استان پیش نویس طرح تکانه های مالی در این حوزه ها تهیه می گردد.

رئیس اتاق بوشهر مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه های داخلی و خارجی را یکی از اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در این راستا تهیه پیش نویس طرح اثرات تکانه های مالی در حوزه خرما و آبزیان موردتوجه قرار گرفته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "طرح اثرات تکانه های مالی در حوزه خرما و آبزیان استان بوشهر تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اثرات تکانه های مالی در حوزه خرما و آبزیان استان بوشهر تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید