دولت کویت کناره گیری کرد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، نخست وزیر کویت پنج شنبه 23 آبان استعفای دولت این کشور را به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تقدیم کرد.

دولت کویت کناره گیری کرد

به گزارش وبلاگ ریاضیات انلاین از ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، سخنگوی دولت این کشور اعلام نمود که شیخ جابر المبارک، نخست وزیر برای تسهیل فرایند تغییرات در کابینه، استعفای دولت خود را تقدیم امیر کویت نموده است.

مرزوق الغانم، رئیس مجلس کویت هم اعلام نموده که امیر این کشور تاکنون به طور رسمی با استعفای دولت کویت موافقت ننموده و قصدی هم برای انحلال مجلس از سوی او وجود ندارد.

استعفای دولت کویت در شرایطی انجام شد که نیمه آبان ماه شماری از شهفرایندان این کشور با تجمع در یکی از میدان های شهر کویت، خواهان مقابله با فساد و حل و فصل مشکل افراد فاقد تابعیت شدند.

  • تظاهرات در کویت در اعتراض به مسائل معیشتی و قوانین تابعیت | تصاویر اعتراضات را ببینید

اعتراض ها در کویت پس از آن شروع شد که دو تن از جوانان بدون تابعیت در نتیجه ناگواری اوضاع دست به خودکشی زدند.

افراد بدون تابعیت کویت که به جمعیت البدون معروف هستند جمعیتی بیش از 100 هزار تن را تشکیل می دهند و از بسیاری از حقوق اجتماعی خود محرومند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با گلایه از وخامت اوضاع، خواهان اصلاح نظام آموزشی، نوسازی بیمارستان ها، توقف پارتی بازی و فساد، عفو محکومان سیاسی، جلوگیری از خدشه به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد شده بودند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دولت کویت کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کویت کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید