جوانان سودانی: امارات از ملت سودان عذرخواهی کند

به گزارش وبلاگ ریاضیات، جوانان سودانی که ناخواسته توسط یک شرکت اماراتی به جنگ داخلی لیبی اعزام شده بودند از دولت خارطوم خواستند با پیگیری این موضوع به وسیله امارات حقوق شان را به آنان بازگرداند.

جوانان سودانی: امارات از ملت سودان عذرخواهی کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ریاضیات ، بلاک شیلد یک شرکت اماراتی است که در زمینه نگهبانی و امنیت فعال است . دفتر این شرکت در سودان طی شهریور ماه گذشته گفت: این شرکت جوانانی که مایل به انجام کار در حوزه نگهبانی و حفاظت امنیتی در امارات هستند، استخدام می نماید. بلاک شیلد 412 جوان سودانی را به امارات منتقل کرد و آنان را در اختیار ارتش این کشور قرارداد تا تحت آموزش های جنگی قرار بگیرند. این اقدام شرکت اماراتی بدون اطلاع و موافقت جوانان سودانی صورت گرفت. این جوانان به جبهه های جنگ در لیبی اعزام شدند تا درکنار نیروهای ژنرال خلیفه حفتر با دولت وفاق ملی لیبی بجنگند.

جوانان سودانی که با شرکت بلاک شیلد قرار داد بسته بودند با تسلیم نامه ای به دولت خارطوم از نخست وزیر سودان خواستند به تخلف این شرکت به وسیله امارات رسیدگی کند و ابوظبی ضمن عذرخواهی رسمی از ملت سودان، حقوق جوانان سودانی که با بلاک شیلد قرار داد بسته بودند به آنان باز گرداند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در این نامه آمده است: در ارتباط با سفر جوانان سودانی به امارات باید تحقیقات لازم انجام گردد و مقامات و مسئولانی سودانی که در این زمینه نقش آفرینی داشتند باید مورد مجازات قرار بگیرند..

وکلای سودانی در 12 اسفند ماه جاری اقدامات قانونی لازم را علیه شرکت اماراتی بلاک شیلد انجام دادند. آنان شرکت مزبور را به فریب دادن جوانان سودانی متهم کردند.

به دنبال تظاهرات پیاپی خانواده های قربانیان این شرکت در خارطوم ، دولت سودان مجبور شد نشستی را برای رسیدگی به امور آنها تشکیل دهد.

نمایندگی شرکت بلاک شیلد در سودان با انتشار بیانیه ای گفت: شرکت بلاک شیلد یک شرکت نگهبانی و امنیتی و خصوصی است و کسانی که ادعا می نمایند این شرکت آنان را فریب داده، حقیقت ندارد.

روزنامه انگلیسی گاردین در آذرماه گذشته طی گزارشی نوشت: ابوظبی با پول، مزدورانی را به استخدام در آورده است تا در کنار نیروهای وابسته به حفتر بجنگند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جوانان سودانی: امارات از ملت سودان عذرخواهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان سودانی: امارات از ملت سودان عذرخواهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید