برگزاری جلسه هماهنگی کشت قراردادی گندم در آذرشهر

به گزارش وبلاگ ریاضیات، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری جلسه هماهنگی کشت قراردادی گندم در این شهرستان با حضور مهندس خلفاپور نماینده سازمان تعاون روستایی، مسوولان مراکز و کارشناسان ذیربط این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری جلسه هماهنگی کشت قراردادی گندم در آذرشهر

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، مهندس حسن علیوند در مصاحبه با وبلاگ ریاضیات ضمن اشاره به اهمیت کشت قراردادی و سابقه موضوع در کشور گفت: به منظور حمایت از کشاورزان طرف قرارداد طرح، بهبود معیشت و تأمین سرمایه در گردش مورد احتیاج برای آنها و در نتیجه، افزایش عملکرد محصول، طرحی موسوم به کشت قراردادی پیش بینی شده است که کشاورز در قالب این طرح، با انعقاد قراردادی در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان، بدون پرداخت هزینه، کود شیمیایی مورد احتیاج خود را دریافت می نمایند و بدون پیش پرداخت، محصول گندم خود را بیمه می نماید و تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرد و در زمان تحویل محصول به اداره تعاون روستایی، هزینه کود و بیمه از حساب کشاورز کسر می گردد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می گردد هماهنگی لازم با بانک عامل درباره سرعت بخشی به فرایند اخذ سفته بانکی به وسیله کشاورزان به عمل آید گفت: براساس این طرح، کشاورز طرف قرارداد با اطمینان بیشتری به تغذیه مطلوب اراضی و رسیدگی بیشتر به زراعت می پردازد و در نتیجه افزایش عملکرد در طول دوره فراوری پیش می آید.

مهندس خلفاپور نیز در ادامه نحوه اجرای قرارداد، مشوقهای پیش بینی شده برای کشاورزان و اندازه تضمین های لازم برای طرح را برشمرد.

لازم به ذکر است حاضران در جلسه درباره اهداف طرح، مزایای آن برای کشاورزان، نحوه انعقاد قراردادها، محاسبه اندازه تضمین های مورد احتیاج، تعهدات سازمان و بهره برداران به عنوان طرفهای قرارداد بحث و گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "برگزاری جلسه هماهنگی کشت قراردادی گندم در آذرشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه هماهنگی کشت قراردادی گندم در آذرشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید