نگرانی از هجوم ملخ ها در پاکستان بیشتر از کروناست

به گزارش وبلاگ ریاضیات، پاکستان که سخت درگیر بحران ویروس کووید-19 است، همزمان پدیده هجوم ملخ های صحرایی که در 28 سال گذشته سابقه نداشته، را تجریه می نماید، چالشی که از آن تهدیدی جدی تر از کرونا تعبیر شده و مقامات پاکستانی نگران تشدید حمله ملخ ها تا روزهای آینده هستند.

نگرانی از هجوم ملخ ها در پاکستان بیشتر از کروناست

مقامات پاکستانی این روزها در کنار چالش مضاعف کرونا، با پدیده هجوم بی سابقه ملخ ها روبرو هستند که بیشتر زمین های کشاورزی و مناطق مسکونی در ایالات بلوچستان، سِند و پنجاب را درگیر حمله ملخ صحرایی نموده است.

به گزارش روز یکشنبه رسانه های پاکستان، وزیر امنیت ملی غذایی این کشور نسبت به آنچه تشدید هجوم ملخ ها از آفریقا، عمان و ایران خواند، ابراز نگرانی کرد و گفت: پاکستان به زودی شاهد موج جدید حمله ملخ ها خواهد بود.

فخر امام در عین حال شرایط مبارزه ملخ ها در پاکستان را تحت کنترل دانست و اضافه کرد: این کشور برای مدیریت موثر حمله ملخ ها درخواست وام خارجی نموده است.

براساس این گزارش، پاکستان برای مقابله با ملخ ها دست به دامن بانک جهانی و بانک توسعه آسیا شده و به گفته مقامات این کشور، قرار است 200 میلیون دلار از بانک جهانی و 150 میلیون دلار از بانک توسعه آسیا برای دولت اسلام آبا تامین گردد.

دولت پاکستان برای نظارت بر فرآیند مقابله با حمله ملخ صحرایی در این کشور، اقدام به تشکیل ستاد ویژه ای موسوم به مرکز ملی کنترل ملخ ها کرد که متشکل از نهادهای دولتی و نظامی و وظیفه آن هماهنگی میان دولت مرکزی (اسلام آباد) با دولت های ایالتی می باشد.

در عین حال اپوزیسیون پاکستان از جمله مسلم لیگ نواز و حزب مردم دولت این کشور را به کارشکنی در مبارزه با ملخ ها و عدم حمایت از ایالات برای غلبه بر این پدیده متهم نموده و گفتند: ملخ ها در حال تبدیل شدن به تهدید جدی علیه امنیت غذایی و سلامت مردم پاکستان هستند.

ملخ ها، تهدیدی جدی تر از کرونا

تازنمای بلومبرگ اخیراً در گزارش خود گفت: پدیده هجوم مله ها یک تهدید مالی عظیمتر از کرونا برای پاکستان است.

در این گزارش آمده است: کشاورزی دومین بخش عظیم اقتصاد پاکستان است که 20 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و نیمی از نیروی کار پاکستان در این بخش مشغول فعالیت هستند.

بلومبرگ نوشت: حملات ملخ صحرایی می تواند بر فراوری محصولات زراعی در پاکستان تأثیر بگذارد و خطرات جدی مالی را به همراه داشته باشد.

به گفته مقامات وزارت امنیت و تحقیقات مواد غذایی پاکستان، تا به امروز ملخ ها در زمینی به مساحت 57 میلیون هکتار گسترش یافته اند که از این تعداد 23 میلیون هکتار دارای محصولات زراعی هستند، در حالی که ملخ ها به سرعت در حال گسترش هستند و تعداد آنها در حال افزایش است.

کشاورزان در پاکستان نیز هجوم ملخ ها را تهدیدی عظیمتر از بیماری کرونا خوانده اند. آنها می گویند که فاصله گذاری اجتماعی می تواند جلوی ویروس را بگیرد اما اگر ملخ ها به محصولات زراعی حمله نمایند، راهی برای جلوگیری از قحطی و گرسنگی وجود ندارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی از هجوم ملخ ها در پاکستان بیشتر از کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از هجوم ملخ ها در پاکستان بیشتر از کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید