ایران محور مهم رایزنی ماس و لاوروف در مسکو

به گزارش وبلاگ ریاضیات، وزیر امور خارجه آلمان امروز به مسکو سفر خواهد نمود تا در دیدار با همتای روسی خود درباره مناقشات مهم بین المللی از جمله مسئله هسته ای ایران و مسئله امنیت در خلیج فارس تبادل نظر کند.

ایران محور مهم رایزنی ماس و لاوروف در مسکو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ریاضیات به نقل از روزنامه اشتوتگارتر سایتونگ، برای پنجمین بار در امسال میلادی هایکوماس، وزیر امور خارجه آلمان و همتای روسی اش، سرگئی لاوروف با هم دیدار می نمایند. در این دیدار بخصوص مسئله چگونگی حل بحران های بین المللی مطرح است.

هایکو ماس، قبل از سفر خود به مسکو روسیه را به اتخاذ موضع سازنده در کوشش ها برای برقراری صلح در شرق اوکراین فراخواند.

وی تاکید نمود که در مسئله آتش بس و اجرای توافق مینسک بالاخره امیدهایی در خاتمه این تونل دیده می گردد.

وی که قبل از پروازش به مسکو، امروز چهارشنبه در برلین سخن می گفت تاکید نمود که حالا باید همه طرف ها آمادگی عمل و تبادل نظر را نشان دهند و در غیر این صورت همچنان انسان هایی در این درگیری ها می میرند.

در شرق اوکراین از سال 2014 جدایی طلبان هوادار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین مبارزاتی را در پیش گرفته اند. آلمان و فرانسه حدود 5 سال است که کوشش می نمایند بین روسیه و اوکراین میانجی گری نمایند.

هایکو ماس، قرار است امشب در مسکو با همتای روسی خود سرگئی لاوروف دیدار و تبادل نظر کند. ماس اعتراف کرد که ما در حال حاضر با روسیه در بسیاری زمینه ها برداشت های متفاوت اساسی داریم. از این رو ما باید با هم صحبت کنیم چرا که تنها با مشارکت مسکو در بسیاری مسائل مهم بین المللی می توانیم به نتیجه دست یابیم. این احتیاج به مذاکرات مستقیم و کلمات شفاف دارد.

در پنجمین دیدار این دو مقام بلند پایه روسی و آلمانی در امسال میلادی همچنین اوضاع در سوریه، برنامه اتمی ایران ، امنیت در خلیج فارس، مسائل تسلیحاتی و همکاری های فرهنگی، مالی و علمی هم موضوع بحث خواهد بود.

مناسبات دو کشور آلمان و روسیه حدود پنج سال است که به دلیل تحریم های متقابل به علت بحران اوکراین تیره و تار شده است. بزرگترین بخش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل درگیری های خونین در شرق اوکراین در 31 ژوئن به مدت 5 سال بود که در حال انجام بوده و آخرین بار تا خاتمه ژانویه سال 2020 تمدید شد.

در این دیدار همچنین به دخالت های آلمان در امور داخلی روسیه از جمله در اعتراضات اخیر در این کشور هم پرداخته خواهد شد.

هایکو ماس، روز پنجشنبه دیدار با جوانان و نمایندگان جامعه مدنی روسیه را در برنامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایران محور مهم رایزنی ماس و لاوروف در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران محور مهم رایزنی ماس و لاوروف در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید