اولویت اول کمیسیون شورا های مجلس یازدهم اصلاح قوانین است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ ریاضیات، سخنگوی کمیسیون شورا های مجلس گفت: عملکرد مجلس و کمیسیون شورا ها در این چند ماه مثبت بوده که به نظر بنده اگر همین طور طی گردد آینده خوبی در مدت این جهار سال برای مجلس متصور هستم.

اولویت اول کمیسیون شورا های مجلس یازدهم اصلاح قوانین است خبرنگاران

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی وبلاگ ریاضیات، با اشاره به عملکرد چند ماهه کمیسیون شورا های مجلس، اظهار کرد: ابتدا باید گفت شش ماه از مجلس یازدهم به صورت رسمی می گذرد، زیرا در ماه های اولیه مجلس سرگرم شکل دریافت خود بود.

وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل کمیسیون اعضای این کمیسیون اولویت بندی هایی را انجام دادند تا تعیین گردد نقشه راه کمیسیون چیست تا اعضا طبق آن حرکت نمایند.

سخنگوی کمیسیون شورا های مجلس گفت: اولین دستورکار کمیسیون طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات بود که شامل انتخابات ریاست جمهوری، شورا ها و مجلس بود که در کمیسیون به نوبت این قوانین رسیدگی و مصوب شدند یا درحال مصوب شدن هستند.

حدادی توضیح داد: بعضی از این قوانین مانند قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها به صحن علنی مجلس آمده است و تصویب شدند یا در دستور کار صحن قرار دارند تا تصویب شوند.

وی با اشاره به قانون انتخابات شوراها، اعلام کرد: ورود به اصلاح این قانون نیز بسیار مهم است از این رو کلیات آن به تصویب رسیده است و اکنون جزئیات آن باقی مانده است تا در صحن آنالیز گردد مطمئناً می تواند با تصویب رسیدن آن در انتخابات آینده موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون شورا های مجلس با بیان اینکه دستور کار بعدی کمیسیون طرح مدیریت جامع شهری است، گفت: با تصویب این قانون یک تحول عظیمی را در سیستم اداری کشور می توان مشاهده کرد، زیرا کارآمدسازی شورا ها و مجموعه پایه آن اولویت کمیسیون شوراهاست.

حدادی اضافه نمود: شورا های شهر اکنون با مسائل زیادی رو به رو هستند که اگر نمایندگان در حوزه قانونگذاری دقت لازمی را داشته باشند چه بسا همین شورا های شهر می توانند عملکرد مثبت و بهتر را داشته باشند، زیرا خط مقدم کارکرد و عملکرد شهری هستند.

وی تاکید نمود: تمام تلاشمان این است که در راستای اصلاح قوانین حرکت کنیم قوانینی که موانعی را برای حوزه شهری و امثالهم ایجاد نموده اند را اصلاح کنیم به همین دلیل اعضای محترم کمیسیون از ابتدا فعال بودن و اکنون هم فعال هستند و تمام تلاششان را انجام می دهند تا بتوان کاری در جهت سر و سامان دادن به حوزه شهری انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون شورا های مجلس اعلام کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم کمیسیون شورا ها جزء کمیسیون های سرآمد مجلس یازدهم باشد و همچنین بتوانیم وظیفه خودمان را به عنوان نماینده مردم به نحو احسن انجام دهیم.

حدادی در انتها گفت: عملکرد مجلس و کمیسیون شوراها در این چند ماه مثبت بوده که به نظر بنده اگر همین طور طی گردد آینده خوبی در مدت این چهار سال برای مجلس متصور هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اولویت اول کمیسیون شورا های مجلس یازدهم اصلاح قوانین است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت اول کمیسیون شورا های مجلس یازدهم اصلاح قوانین است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید