کشف ماهی با 420 میلیون سال قدمت

به گزارش وبلاگ ریاضیات، به تازگی ماهی با قدمت 420 میلیون سال در ماداگاسکار کشف و در فضای مجازی خبرساز شد.

کشف ماهی با 420 میلیون سال قدمت

به گزارش خبرنگار، اخیرا چندین شکارچی کوسه، ماهی فسیلی 420 میلیون ساله پیدا کردند که پیش از این تصور می شد، منقرض شده است. این کشف در قسمت جنوب غربی ماداگاسکار در اقیانوس هند رخ داد. این کشف شگفت انگیز که به وسیله Mongbay News برای اولین بار فاش شد به این دلیل بود که شکارچیان کوسه از تورهای عمیق با فناوری پیشرفته برای جستجوی کوسه ها استفاده نموده بودند تا شکار بهتری داشته باشند. ماهی Coelacanths یا همان تهی خار دارای چهار باله است که مانند پا عمل می نماید. به همین دلیل ماهی Coelacanths چهار پا هم نامیده می شد و در مجموع دارای هشت باله است یعنی دو باله پشتی، دو باله سینه ای، دو باله لگن و دو باله کناری.

طبق مطالعه تازه منتشر شده در مجله SA Journal of Science، محبوبیت شکار کوسه می تواند گونه های مختلف را به ویژه در ماداگاسکار در معرض خطر قرار دهد. محققان می گویند: تورهای پیشرفته ای که برای صید کوسه ها استفاده می شوند، نوآوری نسبتاً نو و کشنده تری از فناوری های قبلی هستند.

آنان می گویند که از مشاهده صید تهی خارها متعجب شده اند. ضمن اینکه درصد زیادی از تهی خارهای صید شده ماده های بارداری بودند که تصور می گردد در طول زندگی خود فقط 140 نوزاد زنده فراوری می نمایند اما این تعداد هم برای یک گونه در حال انقراض بسیار خطرناک است.

در حالی که امیدی به ممنوعیت صید در این منطقه نیست، محققان امیدوارند که تحقیقات بیشتر در خصوص تهی خارهای ماداگاسکار و ابتکارات و اقدامات نو حفاظتی بتواند نقطه شروعی برای نجات این گونه باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشف ماهی با 420 میلیون سال قدمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ماهی با 420 میلیون سال قدمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید