کسر از یارانه یک میلیونی به بهانه اقساط معوق ممنوع است

به گزارش وبلاگ ریاضیات، دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: بانک ها برای وصول وجوه اقساط صاحبان حساب، باید از طریق فرآیند های قانونی پیگیر باشند و به هیچ عنوان حق برداشت از یارانه یک میلیونی کمک معیشتی را ندارند.

کسر از یارانه یک میلیونی به بهانه اقساط معوق ممنوع است

به گزارش از ،حسن مونسان دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: بانک ها برای وصول وجوه اقساط صاحبان حساب، باید از طریق فرآیند های قانونی پیگیر باشند و به هیچ عنوان حق برداشت از یارانه یک میلیونی کمک معیشتی را ندارند.

او افزود: به تمامی بانک ها ابلاغ شده که وام دولت به صورت کمک معیشتی بوده است و حق کسر از آن به بهانه اقساط عقب افتاده را ندارند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی ادامه داد: اگر اقساط صاحبان حساب مشمول مطابق دستورالعمل هیات دولت و بانک مرکزی باشد، بانک ها موظف هستند اقساط را به خاتمه دوره انتقال دهند. اگر هم اقساطی خارج از این دستورالعمل باشند، باید بانک های عامل از طریق فرآیند های قانونی پیگیر آن باشند و به هیچ عنوان حق برداشت از یارانه یک میلیونی کمک معیشتی را ندارند.

مونسان اظهار داشت: مدیریت بانک های استان پیگیر تخلفات احتمالی بانک ها بوده و شهروندان می توانند از این طریق شکایات خود را پیگیری نمایند. بازرسان با ثبت شکایات مردمی، در صورت بروز تخلف از آن آگاه شده و برخورد های قانونی صورت خواهد گرفت و همچنین از تخلفات بیشتر پیشگیری خواهد شد.

او با اشاره به برداشت سهوی از یارانه یک میلیونی، شرح داد: تصور من این است که اشتباهی در این زمینه اتفاق افتاده باشد و بانک ها قصد ایستادن در مقابل قوانین بانک مرکزی و هیات دولت را نداشته باشند. شاید هم در شعب مختلف متوجه نباشند که مبلغ واریز شده به حساب سرپرست خانوار بابت کمک معیشتی بوده است. به هر ترتیب احتمال اشتباه آن بیش تر از عمدی بودن است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی تاکید کرد: اما، در صورت کسر شدن مبلغ وام کمک معیشتی دولت توسط بانک ها که چه به صورت سهوی و چه عمدی اتفاق افتاده باشد، افراد می توانند در وهله اول به مدیریت همان بانک، مراجعه نموده و شکایت خود را اعلام نمایند. در صورت رسیدگی نکردن می توانند به مدیریت بانک های استان موضوع را گزارش داده تا پیگیری های لازم انجام شود.

او با اشاره به یکسری از برخورد هایی که تا به امروز با مدیران بانکی اجرا شده، افزود: اشتباهاتی درگذشته اجرا شده است که با بانیان آن برخورد های لازم را انجام داده ایم و اقدامات خوبی در زمینه رفع اشتباهات بانکی اجرا شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال، اکنون پیامک های سررسید اقساط قرض الحسنه قطع شده است و این به منزله آن است که اقساط بانکی در این دوره از حساب ها کم نمی شود. اگر هم اشتباهاتی اتفاق افتاده بوده است و کارمندان شبکه بانکی متوجه این اشتباه شده باشند مبالغ به حساب بازگشته است.

مونسان اظهار داشت: در صورت بروز هرگونه تخلف یا اشتباه در سیستم بانکی، افراد می توانند به سامانه شکایات بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir/request مراجعه و شکایت خود را در آن ثبت نمایند. همچنین می توانند شکایت خود را به واحد های بازرسی مدیریت بانک ها در استان اعلام نموده و پیگیر امور خود باشند.

/ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کسر از یارانه یک میلیونی به بهانه اقساط معوق ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسر از یارانه یک میلیونی به بهانه اقساط معوق ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید