(ویدئو) توهین اسقف اعظم یونان به اسلام و مسلمانان

به گزارش وبلاگ ریاضیات، اظهارات ضد اسلامی ایرونیموس اسقف اعظم یونان بحث برانگیز شده است.

(ویدئو) توهین اسقف اعظم یونان به اسلام و مسلمانان

به گزارش وبلاگ ریاضیات، ایرونیموس در تبادل نظر با شبکه اپن تی وی پیرامون جنگ استقلال یونان مدعی شده بود: اسلام دین نیست و مسلمانان همیشه از جنگ حمایت می نمایند.

وی در اظهاراتی واهی ادعا نموده بود: اسلام دین نیست بلکه یک حزب سیاسی، جاه طلبی سیاسی است، مسلمانان مردمِ جنگ و مردمِ توسعه طلب هستند. این خصوصیت اسلام است.

هیئت مشورتی اقلیت مسلمان در یونان اظهارات اسقف اعظم را محکوم نموده و از وی خواست در این شرایط سخت زبان صلح و وحدت را جایگزین زبان علیه اسلام کند.

وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات رئیس اسقف های یونان درباره دین اسلام و مسلمانان را محکوم و تاکید نمود که روحانیون باید به جای کاشت بذر فتنه، در راستای خدمت به صلح کوشش نمایند.

این وزارتخانه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه باید در بحبوحه همه گیری جهانی کرونا در راستای تقویت فضای احترام متبادل کوشش نمایند و نسبت به یکدیگر به نرمی رفتار نمایند، اهانت به دین مقدس ما تاسف برانگیز است.

ترکیه ادامه داد: علاوه بر این اظهارات تحریک آمیز اسقف اعظم یونان که جامعه را به خصومت و خشونت علیه اسلام تحریک می نماید، سطح نگران نماینده اسلام هراسی را نشان می دهد. دلایل افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی در اروپا اساساً چنین عقاید بدخواهانه ای است.

منبع: فرارو

به "(ویدئو) توهین اسقف اعظم یونان به اسلام و مسلمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) توهین اسقف اعظم یونان به اسلام و مسلمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید