مراقبت های بهداشتیِ جهانی، حقی برای همه

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت (WHO) روز گذشته (دوشنبه) از بیانیه سران دنیا در خصوص پوشش بهداشت دنیای (UHC) که سلامتی را حقی برای همگان اعلام می نماید، استقبال کرد.

مراقبت های بهداشتیِ جهانی، حقی برای همه

به گزارش وبلاگ ریاضیات، تدرو آدانوم، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت این اعلامیه را نشانه ای برای سلامتی و توسعه دنیای دانست و اعلام نمود دنیا برای بهره مندی از اهداف توسعه پایدار تنها 11 سال فرصت دارد و پوشش بهداشت دنیای برای اطمینان از دستیابی به این اهداف مهم است.

وی هم چنین سلامتی را یک حق اساسی و وسیله ای برای دستیابی به موفقیت خواند.

آدانوم پس از تایید بیانیه رهبران دنیای که خواهان مراقبت های دنیای بهداشت در یک نشست سطح بالا شده ، تاکید نمود: سلامت نتیجه توسعه نیست، بلکه یک پیش احتیاج است.

سلامتی و تندرستی یکی از برنامه های اهداف توسعه پایدار است.

وی با بیان این که بیانیه تازه تصویب شده یک اعلامیه قدرتمند است، گفت: ما سلامت را برای بعضی از مردم یا برای بیشتر آن ها نمی خواهیم، بلکه هدف ما سلامتی برای همه است.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت با اشاره به این که مراقبت های بهداشتی پر هزینه، خانواده ها را در معرض فقر قرار داده و این به نوبه خود باعث از بین رفتن بهره وری مردم می گردد، بیان داشت: هیچ راه چاره همه جانبه ای برای تمامی کشورها وجود ندارد اما برای همه کشورها، مراقبت های اولیه بهداشتی باید از اصول اولیه باشد.

آدانوم با درخواست از کشورهای عضو برای صرف یک درصد اضافی از فراوری ناخالص داخلی در مراقبت های بهداشتی اولیه و ایجاد یک تغییر اساسی در خدمات با کیفیت برای مردم، گفت: سرمایه گذاری 200 میلیارد دلار اضافی در سال برای افزایش این گونه خدمات در کشورهایی با درآمدهای بالا، متوسط و پایین به طور بالقوه می تواند 60 میلیون زندگی را نجات دهد و میانگین امید به زندگی را تا سال 2030 میلادی 3.7 سال افزایش دهد.

در تصویب این بیانیه، اعضای سازمان ملل متعهد شده اند تا با سرمایه گذاری در مراقبت های بهداشتی اولیه از جمله اجرای مداخلات بهداشتی با تأثیر بالا برای مبارزه با بیماری ها و محافظت از سلامت زنان و بچه ها به سمت تحقق پوشش بهداشت دنیای (UHC) پیشروی نمایند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، این اعلامیه یک روز پس از آن مطرح شد که سازمان دنیای بهداشت و شرکایش بر احتیاج به پوشش مضاعف بهداشتی بین سال جاری تا سال 2030 میلادی تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مراقبت های بهداشتیِ جهانی، حقی برای همه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت های بهداشتیِ جهانی، حقی برای همه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید