فعالیت 25 صندوق پژوهش و فناوری از 40 مجوز صادر شده

به گزارش وبلاگ ریاضیات، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این که شرکت های استارتاپیک که ظرفیت دانش بنیانی دارند، می توانند تسهیلات خود را از صندوق های پژوهش و فناوری تامین نمایند، گفت: تاکنون مجوز فعالیت 44 صندوق پژوهش و فناوری صادر شده است که از این تعداد 25 صندوق فعال شده اند.

فعالیت 25 صندوق پژوهش و فناوری از 40 مجوز صادر شده

به گزارش وبلاگ ریاضیات، محمد صادق خیاطیان در نشست خبری امروز (دوشنبه) با اشاره به اینکه صندوق های پژوهش و فناوری بر حسب قانون برنامه سوم توسعه شکل گرفته است، اظهار کرد: فعالیت این صندوق ها در برنامه چهارم توسعه نیز ادامه یافت، ولی در برنامه پنجم اشاره ای به توسعه فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری نشد.

وی افزود: ولی در آئین نامه برطرف موانع فراوری اجازه فعالیت به این صندوق ها داده شد. ضمن اینکه در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اجازه داده شد که صندوق های پژوهش و فناوری با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری داشته باشند و از سوی صندوق نوآوری نیز تسهیلاتی به این صندوق ها اعطا گردد.

خیاطیان در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی باید بر اساس قانون با این صندوق ها همکاری داشته باشد، در این باره شرح داد: علاوه بر این، این صندوق ها به عنوان نهادهای اقتصادی محسوب می شوند و از آن جایی که با شرکت های دانش بنیان آشنایی دارند، می توانند بازوی قوی برای صندوق نوآوری و شکوفایی باشند.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطر نشان کرد: بر اساس آئین نامه مصوب شده رویکرد جدیدی برای همکاری با این صندوق ها ایجاد شد.

وی یکی از این روینمودها را اعطای تسهیلات به صندوق های پژوهش و فناوری دانست و اظهار کرد: ما با تسهیلاتی که به صندوق های پژوهش و نوآوری می دهیم، این صندوق ها مجاز هستند تا از شرکت های فناور و استارتاپ ها در قالب سرمایه گذاری حمایت نمایند.

به گفته عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بر این اساس اگر شرکت های استارتاپی که دانش بنیان نشده اند، ولی این ظرفیت را دارند، می توانند از ظرفیت های صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

وی، روش دوم همکاری با صندوق ها را در نظر دریافت خط اعتباری دانست و یادآور شد: بر این اساس دیگر لازم نیست تا شرکت ها برای دریافت خدمات از صندوق نوآوری و شکوفایی به این صندوق مراجعه نمایند، بلکه می توانند مستقیماً به صندوق پژوهش و فناوری استان خود مراجعه نمایند.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که در حال حاضر برای 44 صندوق پژوهش و فناوری مجوز صادر شده است، گفت : ولی همه این صندوق ها فعال نشده اند و از این میان 25 صندوق فعالیت خود را شروع نموده اند و امیدواریم تا سه ماه آینده مجوزهای صادرشده فعال شوند.

خیاطیان توسعه صندوق های پژوهش و فناوری را از دیگر برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان نمود و افزود: سیاست توسعه صندوق های پژوهش و فناوری را در دستور کار قرار داریم تا از این طریق ظرفیت آنها ارتقا یابد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند مشارکت 34 درصدی در تأمین سرمایه اولیه صندوق های پژوهش و فناوری داشته باشد که در این زمینه مصوباتی برای مشارکت در سرمایه های سه تا چهار صندوق داشته ایم، ولی تاکنون عملی نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فعالیت 25 صندوق پژوهش و فناوری از 40 مجوز صادر شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 25 صندوق پژوهش و فناوری از 40 مجوز صادر شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید