عملیات ارتش سوریه در منطقه بادیه یک روز پس از جنایت داعش

به گزارش وبلاگ ریاضیات، نیروهای هم پیمان ارتش سوریه در استان دیرالزور، عملیات پاکسازی و هدف قرار دادن مراکز و مخفیگاه های به جامانده های اعضای گروه تروریستی داعش در صحرای غربی سوریه را یک روز پس از کشتار جمعی داعش در این منطقه شروع کردند.

عملیات ارتش سوریه در منطقه بادیه یک روز پس از جنایت داعش

فراس جهام، فرمانده نیروهای دفاع ملی دیرالزور، تاکید نمود، نیروهای دفاع ملی و نیروهای هم پیمان ارتش سوریه عملیات پاکسازی و هدف قرار دادن گروهک ها و مخفیگاه های به جامانده های اعضای گروه تروریستی داعش در صحراهای (منجم الملح)، (الشمیطیه) و (غانم العلی) را شروع کردند و درگیری های خشونت باری با اعضای داعش رخ داد.

صحراهای الشمیطیه، منجم الملح و غانم العلی در مرزهای اداری میان دو استان دیرالزور و الرقه واقع شده اند.

جهام همچنین توضیح داد، روز پنج شنبه (27 اوت) گروهی از عناصر داعش به تعدادی از چوپانان در روستای القکة در صحرای المسرب در غرب دیرالزور حمله کردند و هدف از این حمله سرقت دام ها و دارایی های این چوپانان بود و نیروهای دفاع ملی وارد عمل شدند و درگیری های خشونت باری میان آنها رخ داد و در این درگیری ها، شش تن از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و دو موتور سیکلت متعلق به آنها منهدم شد و همچنین هفت تن از نیروهای دفاعی ملی از جمله نزار الخرفان، فرمانده بخش غربی کشته شدند.

وی هرگونه شایعه ای در مورد عدم تماس با هر گروه وابسته به دفاع ملی در روز پنج شنبه یا آدینه در محورهای درگیری ها را رد کرد.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی از کشته شدن شماری از سربازان ارتش سوریه و زخمی شدن چند تن دیگر در نتیجه انفجار دو بمب کنارجاده ای به صورت متوالی که تروریست ها در یک دستگاه اتوبوس نظامی در راستا حمیمة- المحطة الثانیه در حومه شرقی حمص کار گذاشته بودند، اطلاع داد.

منبع مذکور همچنین اعلام نمود، در نتیجه این انفجار چهار تن از سربازان سوری کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند و به منظور درمان و معالجه به بیمارستان تدمر و سپس به بیماری نظامی در حمص منتقل شدند.

منبع مذکور همچنین اعلام نمود، این بمب ها توسط تروریست های داعش کار گذاشته شده بودند و به جامانده های این گروه تروریستی در مناطق باز التنف و منطقه 55 که تحت کنترل ارتش آمریکا است، مستقر هستند.

این منبع میدانی همچنین اعلام نمود، عناصر وابسته به داعش تلاس داشتند در راستا گشتی وابسته به ارتش سوریه کمینی را ایجاد و به خودروی حامل شماری از عناصر ارتش این کشور در منطقه الرصافة حمله نمایند تا این صحنه را به درگیری های خشونت باری تبدیل نمایند.

طبق گزارش منبع مذکور، در این درگیری ها یک تن از اعضای داعش کشته و بیش از 20 تن در صفوف این گروه تروریستی زخمی شدند و یک تن از ارتش سوریه و دو تن دیگر از صفوف آن زخمی شدند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "عملیات ارتش سوریه در منطقه بادیه یک روز پس از جنایت داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات ارتش سوریه در منطقه بادیه یک روز پس از جنایت داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید