عبور از یک شانزدهم بدون شگفتی، استقلال در آستانه شوک بزرگ برگشت!

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور با انجام 16 بازی پشت سر گذاشته شد و در این مرحله علیرغم اینکه 3 تیم لیگ رجحان از دور مسابقات کنار رفتند، اما در مجموع شگفتی خاصی رقم نخورد. هرچند در یک بازی تا آستانه خلق نخستین شگفتی در این فصل هم رفتیم، اما در نهایت این شگفتی خلق نشد.

عبور از یک شانزدهم بدون شگفتی، استقلال در آستانه شوک بزرگ برگشت!

صعود تنها تیم لیگ دو

مهم ترین و شاید عجیب ترین نتیجه در این مرحله در یکی از آخرین بازی ها شکل گرفت جایی که هوادار از لیگ برتر مغلوب تیم لیگ دویی خلیج فارس ماهشهر شد تا شاگردان عنایتی یکی از 3 تیم لیگ فزونی باشند که در اولین مرحله از دور مسابقات کنار رفتند.

حذف تیم لیگ فزونی در خانه

در یکی از دو مصاف بین تیم های لیگ فزونی تراکتور در خانه خود و در ضربات پنالتی مغلوب مس رفسنجان شد تا سرخ پوشان تبریز هم یکی از 3 تیم لیگ فزونی باشند که خداحافظی زود هنگامی با این جام داشتند و تنها تیم لیگ فزونی باشند که در خانه خود از مسابقات کنار رفتند.

در دیگر مصاف بین لیگ فزونی ها، فجر سپاسی در حالی در اراک با 2 گل مغلوب آلومینیوم شد که این بازی در انتها 90 دقیقه با تساوی بدون گل انتها یافته بود.

شگفتی که کامل نشد!

در یکی از دیدارهایی که حساس و مهم شد، استقلال تهران در حالی که پیش بینی می شد در خانه کار دشواری مقابل تیم لیگ دویی نود ارومیه نداشته باشد، تا آستانه حذف از جام حذفی پیش رفت و انتها نیز با گل دقیقه آخری و ضربات پنالتی میهمان سخت کوش خود را شکست داد.

تیم زرد پوش ارومیه ای که حتی مربی هم نداشت در اولین روز از جام حذفی تا آستانه خلق شگفتی هم پیش رفت، اما در نهایت پیروز به انجام این کار نشد.

نود ارومیه تا آستانه شگفتی مقابل استقلال پیش رفت

صعود ساده پرسپولیس

پرسپولیس تهران همانطور که پیش بینی می شد کار دشواری مقابل تیم تازه لیگ یکی شده ویستا توربین نداشت و به راحتی و با 4 گل میهمان خود را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

صعود سخت دو تیم لیگ فزونی

نفت مسجد سلیمان در مقابل شاهین بوشهر در بوشهر کارش گره خورد و در نهایت با حکم ضربات پنالتی پیروز به شکست دادن میزبان لیگ یکی خود شد.

سپاهان هم به دشواری و با حداقل نتیجه از سد تیم لیگ دویی ستارگان اورکی اسلامشهر گذشت. شاگردان نوید کیا تنها با یک گل در این دیدار خانگی پیروز شدند.

اولین پیروزی پدیده

پدیده در حالی که تا آخرین دقایق بازی از میهمان لیگ یکی خود عقب بود، در دقیقه 80 بازی را به تساوی کشید و در حالی که همه عوامل و دست اندرکاران برگزاری مسابقه آماده حضور در ضربات پنالتی می شدند، در دقیقه 120 برای دومین بار دروازه استقلال ملاثانی را باز کرد و به مرحله بعد راه یافت. این نخستین پیروزی این فصل پدیده بود که بعد از 11 بازی در جام حذفی به دست آمد.

صعود به لطف یک پنالتی

پیکان نیز تنها با یک ضربه پنالتی توانست قشقایی شیراز را در تهران شکست دهد و نساجی نیز در سیرجان با نتیجه ای مشابه میزبانش آرمان گهر را شکست داد.

شاگردان مجتبی حسینی به لطف یک ضربه پنالتی تنها گل پیروزی بخش تیم شان را در این بازی به ثمر رساندند.

پرسپولیس پیروزی آسانی برابر ویستاتوربین داشت

بهترین نتایج در جام حذفی

گل گهر در سیرجان با حساب 4 بر صفر از سد شهرداری آستارا گذشت تا همراه با پرسپولیس بهترین نتیجه این مرحله را گرفته باشد و ذوب آهن هم میهمانش رایکا بابل را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. فولاد مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات هم در اهواز کار دشواری برابر شهرداری نوشهر نداشت و نبرد شاگردان نکونام و شاگردان محسن بنگر با حساب 3 بر صفر به سود فولاد میزبان به انتها رسید.

صعنت هم با پیروزی کارش را آغاز کرد و با نتیجه 3 بر یک تیم لیگ یکی شمس آذر قزوین را شکست داد تا علیرضا منصوریان و تیمش هم خودشان را در مرحله بعدی مسابقات ببینند.

ناکامی ماشین سازی به جام حذفی هم رسید

نبرد دو تیم لیگ یکی مس کرمان و ماشین سازی هم با حساب 2 بر یک سود مس به انتها رسید تا ماشین سازی که روزهای سیاهی را در لیگ یک می گذراند، حذفی زودهنگام هم در جام حذفی داشته باشد؛ و انتها خیبر خرم آباد هم پیروز شد میهمانش مس شهر بابک را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

همه گل ها پنالتی ها

در مرحله یک شانزدهم 37 گل در 16 بازی از خط دروازه ها عبور کرد که 32 گل در 90 دقیقه و 5 گل در 30 دقیقه وقت اضافه به ثمر رسید؛ و سرنوشت 3 بازی نیز در ضربات پنالتی مشخص شد.

12 تیم در شرایط میزبانی صعود کردند که 8 تیم از آنها در انتها 90 دقیقه، 4 تیم در انتها 120 دقیقه و یک تیم نیز در ضربات پنالتی پیروز شدند در شرایط میزبانی صعود کنند. استقلال تنها تیمی بود که در شرایط میزبانی و در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد.

خلاصه نتایج مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به شرح زیر است؛

پرسپولیس 4 - ویستا توربین صفر

شاهین بوشهر صفر (در ضربات پنالتی 3) - نفت مسجد سلیمان صفر (در ضربات پنالتی 4)

سپاهان یک - ستارگان اورکی اسلام شهر صفر

پدیده 2 - استقلال ملاثانی یک

استقلال یک (در ضربات پنالتی 4) - نود ارومیه یک (در ضربات پنالتی 3)

پیکان یک - قشقایی صفر

تراکتور صفر (در ضربات پنالتی یک) - مس رفسنجان صفر (در ضربات پنالتی 3)

آرمان گهر صفر - نساجی یک

گل گهر 4 - شهرداری آستارا یک

ذوب آهن 3 - رایکا صفر

فولاد 3 - شهرداری نوشهر صفر

آلومینیوم 2 - فجر سپاسی صفر

صنعت نفت 3 - شمس آذر قزوین یک

ماشین سازی یک - مس کرمان 2

خلیج فارس ماهشهر یک - هوادار صفر

خیبر خرم آباد 3 - مس شهر بابک یک

تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی

در انتها این مرحله 16 تیم به پیروز به صعود به مرحله بعدی شدند که پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان، سپاهان، پدیده، استقلال، پیکان، مس رفسنجان، نساجی، گل گهر، ذوب آهن، فولاد، آلومینیوم و صنعت نفت 13 تیم از لیگ فزونی به همراه مس کرمان و خیبر خرم آباد از لیگ یک و خلیج فارس ماهشهر از لیگ 2 جمع این 16 تیم را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عبور از یک شانزدهم بدون شگفتی، استقلال در آستانه شوک بزرگ برگشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور از یک شانزدهم بدون شگفتی، استقلال در آستانه شوک بزرگ برگشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید