طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ ؛ غذایی مقوی برای بچه ها

به گزارش وبلاگ ریاضیات، حتما خودتان می دانید که مصرف لبنیات به رشد و سلامت استخوان های فرزندتان یاری می نماید؛ اما نباید فراموش کنید که مصرف تخم مرغ هم برای تامین پروتئین و ویتامین D مورد احتیاج بدن او اهمیت دارد. اگر کودک شما به این ماده غذایی ارزشمند حساسیت ندارد، باید بهانه های جذاب و متفاوتی را برای اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی هفتگی او پیدا کنید. ما طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ را به شما آموزش می دهیم. میان وعده مقوی و کاملی که می توانید آن را با ایده های خلاقانه تزیین کنید.

طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ ؛ غذایی مقوی برای بچه ها
  • مواد لازم برای تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ

روغن برای چرب کردن ظرف به مقدار لازم

یک عدد هویج کوچک

نصف کدو کوچک

نخود فرنگی 25 گرم

تخم مرغ شش عدد

پنیر فتا 25 گرم

  • طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ

مرحله اول

فر را روی 180 تا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید و هر شش ظرف مافین را برای گرم شدن در فر قرار دهید.

مرحله دوم

هویج را نگینی خرد کنید و همراه با حلقه های کدو، نخود فرنگی و 2 قاشق غذاخوری آب در ماکرو ویو قرار دهید و برای سه تا پنج دقیقه بپزید. (در میانه پخت کار ماکرو ویو را متوقف کنید و در صورت پخته شدن سبزیجات، آنها را از دستگاه بیرون بیاورید.

مرحله سوم

تخم مرغ ها را با همزن برقی بزنید و پنیر فتا تکه شده را همراه با سبزیجات در ظرف تخم مرغ بریزید. حالا کف و دور ظرف های مافین گرم شده را با برس روغن کشی کنید و مواد را در این شش ظرف بریزید.

مرحله چهارم

ظرف ها را برای 15 دقیقه در فر قرار دهید. در این زمان تخم مرغ ها پف می نمایند و مافین های کوچک شما می پزند. آنها را از فر بیرون بیاورید و برای دو دقیقه در دمای محیط قرار دهید. سپس با یک چاقو اطراف مافین را از ظرف جدا کنید. مراقب باشید که برای جدا کردن مافین ها از جداره ظرف و بیرون آوردنشان، به آنها آسیب نزنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ ؛ غذایی مقوی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مافین سبزیجات و تخم مرغ ؛ غذایی مقوی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید