در 15 سال گذشته، ممیزی املاک در اهواز انجام نشده است

به گزارش وبلاگ ریاضیات، خبرنگاران/خوزستان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با اشاره به پیشنهادهایی برای افزایش منابع اقتصادی شهرداری، گفت: اگر مطالبات و بدهی های شهرداری در سامانه سماد ثبت گردد، دولت از ردیف تهاتر، این بدهی ها را تامین می نماید که در سال های گذشته از این ظرفیت استفاده نشده است.

در 15 سال گذشته، ممیزی املاک در اهواز انجام نشده است

علی مدد هاشم پور در نشست خبری که امروز (13 آبان ماه) در شورای شهر اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از چالش های مهم شهرداری اهواز، تامین نشدن منابع اقتصادی است که در این خصوص، راهکارهایی در نظر داریم تا شهرفروشی انجام نگردد.

به گزارش وبلاگ ریاضیات، وی اضافه نمود: در 15 سال گذشته، ممیزی املاک در اهواز انجام نشده در حالی که طبق قانون، هر پنج سال یک بار باید این کار انجام گردد بنابراین با انعقاد قرارداد با هشت پیمانکار در هشت منطقه، ممیزی املاک را انجام خواهیم داد تا منبع عایدی خوبی برای شهرداری اهواز حاصل گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت وصول مطالبات شهرداری گفت: شهرداری اهواز از افراد حقیقی و حقوقی مطالبات زیادی دارد که باید این مطالبات به صورت مستمر پیگیری و وصول شوند.

هاشم پور بیان نمود: توانمندسازی سازمان های وابسته به شهرداری نیز یکی دیگر از اقدامات به منظور افزایش منابع اقتصادی شهرداری است؛ 16 سازمان وابسته به شهرداری داریم که حداقل 13 سازمان از این تعداد به مساعدت شهرداری احتیاج دارند و اگر این سازمان ها توانمند شوند قطعاً از حیث منابع اقتصادی مستقل خواهند شد.

وی اضافه نمود: ظرفیت قانونی نیز تحت عنوان 10 درصد سهم شهرداری از اراضی و املاک وجود دارد که حدود 20 سال است از این ظرفیت استفاده نشده است و باید سهم شهرداری اهواز پیگیری گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید منابع اقتصادی نو شناسایی گردد، بیان کرد: به روز رسانی مال اجاره ساختمان ها و املاک شهرداری نیز بسیار مهم است.

وی اضافه نمود: مهم ترین موضوع، مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است است. در این خصوص ما با خام فروشی زمین مخالف هستیم و می توان با مشارکت بخش خصوصی عایدی بیشتری نصیب شهرداری کرد.

هاشم پور بیان نمود: کاهش معقول هزینه ها نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. اکنون هزینه های جاری شهرداری اهواز بالا است و باید تا حد امکان در هزینه ها صرفه جویی گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت: وصول عایدی شهرداری با بهره برداری از فناوری نوین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. با سیستمی شدن کارها، جهش قابل توجهی در عایدیها ایجاد می گردد.

وی توضیح داد: اگر مطالبات و بدهی های شهرداری در سامانه سماد ثبت گردد، دولت از ردیف تهاتر، این بدهی ها را تامین می نماید که در سال های گذشته از این ظرفیت استفاده نشده است.

هاشم پور با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت های ملی و استانی گفت: عایدی محقق شده بسیار پایین است در حالی که ظرفیت های فراوانی وجود دارد. از طرف دیگر صنایع و شرکت های مستقر در محدوده شهر نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهروندان عمل نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز در مورد شرایط پسماندها و نظافت شهر، توضیح داد: گلایه مردم در مورد شرایط نظافت شهر بحق است و تذکرات جدی در این خصوص دادیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 325 خودرو برای جمع آوری و حمل زباله در اختیار پیمانکاران است و بر اساس قرارداد باید هشت ساعت فعالیت داشته باشند اما عملا کمتر از این مقدار کار می نمایند بنابراین با توجه به عملکرد ضعیف نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری، شورا در این زمینه ورود می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در 15 سال گذشته، ممیزی املاک در اهواز انجام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 15 سال گذشته، ممیزی املاک در اهواز انجام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید