هشدار به پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی ، کاهش قیمت خودروهای خارجی

به گزارش وبلاگ ریاضیات، دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو به کسانیکه خودروهای وارداتی را پیش خرید می نمایند هشدار داد.

هشدار به پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی ، کاهش قیمت خودروهای خارجی

وبلاگ ریاضیات - دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو گفت: تا زمانی که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نگردد، مردم هیچ گونه وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس برای پیش خرید خودروهای وارداتی پرداخت ننمایند.

مهدی دادفر با اشاره به طرح اخیر مجلس برای واردات خودرو گفت: طرح مجلس، طرحی بسیار پیشرو و در راستای توزیع عادلانه فرصت برای همه ایرانیان در بهره مندی از خودروی بهینه و متناسب با درآمدشان است، اما توصیه می کنم تا زمانی که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نگردد هیچ گونه وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس از بابت پیش خرید خودروهای وارداتی پرداخت ننمایند.

دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو افزود: با به جریان افتادن طرح مجلس، افراد سودجو به پیش فروش خودروهای مدل سال 2020 و 2021 اقدام کردند، توجیه شان هم این است که پیش ثبت سفارش و یا ثبت سفارش دارند و از مردم 50 تا 70 درصد قیمت خودروها بر اساس قیمت سایت در مبدا مطالبه می نمایند تا اگر این قانون اجرا شد آن ها را در لیست نخستین کسانی قرار خواهند داد که از این قانون استفاده می نمایند.

مردم در دام موارد پیش خرید خودروهای روز از بابت موضوع قانون در حال آنالیز در مجلس شورای اسلامی نیفتند.

دادفر گفت: اینکه افرادی هم اکنون مقابل وزارت صمت و دیگر نهادها، تجمع اعتراضی بابت کلاهبرداری دارند بابت پیش فروش و فروش خودروهای مختلف تحت همین عناوین بوده است که اگر توجه نگردد این اتفاق دوباره تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصناف دارای مجوز رسمی و اعضای انجمن به دلیل سابقه و پیشینه مثبتی که دارند هیچ وقت اقدام به این فعالیت نخواهند کرد، افزود: افرادی که اقدام به این کار می نماید کلاهبردار هستند و کار آن ها سوء استفاده از فرصت هایی است که به وجود می آید و مردم هم با ناآگاهی در دام آن ها می افتند بنابراین عموم مردم متوجه باشند در دام موارد پیش خرید خودروهای روز از بابت موضوع قانون در حال آنالیز در مجلس شورای اسلامی نیفتند.

دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو ادامه داد: در دو هفته گذشته که طرح مجلس برای واردات خودرو شروع شد و ادامه راستا را در شورای نگهبان می گذراند قیمت خودروها فرایند نزولی یافته است که اگر این طرح، قانون گردد و وزارت صمت هم در اجرای آن اهتمام ورزد و با دقت و سرعت آن را اجرا کند مردم بهره زیادی از ابلاغ این قانون خواهند برد.

دادفر با اشاره به اینکه با قانون شدن طرح مجلس و ابلاغ آن، همه دهک ها هم در حوزه خودروهای داخلی و هم در حوزه خودروهای وارداتی از آن منتفع خواهند شد، گفت: امیدواریم این طرح نوعی تعادل در بازار ایجاد کند و حباب کاذب بازار را کاهش دهد و با کاهش قیمت خودروهای وارداتی از افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی هم جلوگیری کند و حتی قیمت های خودروهای داخلی هم کاهش یابد.

مدیران عامل خودروسازی ها پیشنهاد کردند دو راستا برای قیمت خودرو معین گردد

کاهش قیمت خودروهای خارجی

وی افزود: در همین دو هفته اخیر، خودروهای خارجی که سه میلیارد تومان قیمت داشته، کاهش 500 میلیون تومانی را تجره نموده و خودرویی که قیمت آن 180 میلیون تومان بوده، 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است یعنی به تناسب هر چه قیمت بالاتر بوده اثرگذاری بیشتری در کاهش قیمت از طرح مجلس داشته است.

دبیر انجمن واردنمایندگان خودرو گفت: برخی افراد فکر می نمایند که با آزادسازی واردات خودرو، خودروهای داخلی با قیمت 150 میلیون تومان به قیمت 20 میلیون تومان یا 50 میلیون تومان خواهد رسید که این شدنی نیست بلکه بر اساس یک منطق و تناسب و در رقابت با نمونه خارجی قیمت ها معین می گردد ضمن اینکه در صورت واردات خودروهای همگن و هم شکل و شکل گیری بازار رقابتی، خودروساز داخلی باید به فکر کاهش هزینه های سربار و بهینه سازی مصرف در مواد اولیه باشد و به نوعی باید تقاضای بازار را به خوبی پاسخ دهد و و انتظار مشتری را برآورده کند.

دادفر افزود: اگر واقعاً وزارت صنعت بخواهد به سمت بازار رقابتی پیش برود با آزادسازی واردات خودرو، فرصت مناسب و عادلانه برای همه آحاد جامعه به منظور واردات خودرو مهیا می گردد و در این صورت است که خودروسازان هم می توانند حذف قیمت گذاری دستوری پرتیراژ را از شورای رقابت تقاضا نمایند.

وی گفت: البته خودروسازان مسائل فراوانی دارند که اگر تا خاتمه سال جاری فکری به حال آن ها نگردد و آزادسازی قیمت در خودروسازی داخلی صورت نگیرد سال بعد شاید با فاجعه صنعتی در خودروسازی روبرو شویم.

منبع: بیت ران

به "هشدار به پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی ، کاهش قیمت خودروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به پیش خرید کنندگان خودروهای وارداتی ، کاهش قیمت خودروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید