خبرنگاران توسعه همکاری ها محور ملاقات نخست وزیر عراق با وزیر خارجه سوییس

به گزارش وبلاگ ریاضیات، بغداد - خبرنگاران - مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شنبه شب در دفتر نخست وزیری با ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوییس و هیات همراهش ملاقات و مراتب حمایت خود از توسعه همکاری های فی ما بین را خاطرنشان کرد.

خبرنگاران توسعه همکاری ها محور ملاقات نخست وزیر عراق با وزیر خارجه سوییس

به گزارش وبلاگ ریاضیات دو طرف در این ملاقات درباره راه های همکاری و روابط دو جانبه و چشم انداز تقویت مراودات سیاسی به منظور تامین منافع مشترک و همچنین مراحل بازگشایی سفارت سوییس در بغداد گفتگو کردند که الکاظمی حمایت خود را از آن اعلام نمود.

بر اساس اطلاعیه دفتر نخست وزیری عراق، طرفین با آنالیز راه های تقویت توسعه مالی و سرمایه گذاری خارجی در عراق به حمایت سوییس از اقدامات دولت عراق در این زمینه اشاره مشترک داشتند.

همچنین مشارکت گسترده بخش خصوصی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و مشاغل امیدوار کننده در بازار کار عراق از دیگر موضوعات مطروحه در این ملاقات بود.

همکاری در زمینه های بشردوستانه بین طرفین با توجه به مساله پناهندگان عراقی و فرایند بازگشت آنها به وطن به همراه افزایش کوشش برای غلبه بر اثرات تروریسم دو مساله ای بود که مورد گفتگو وزیر خارجه سوییس و نخست وزیر عراق نهاده شد.

این موضوع در ملاقات وزیران خارجه دو کشور نیز پیش از جلسه در عمارت نخست وزیری عراق مطرح شد.

همچنین وزیر خارجه سوییس به نوبه خود از نقشی که عراق در ایجاد پل اعتماد و اطمینان در منطقه بازی می نماید و نیز کوشش برای دستیابی به ثبات، صلح و رفاه منطقه ای، قدردانی کرد.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیری عراق در این نشست سفیر سوییس در بغداد و همچنین تعدادی از مقامات و مشاوران سوییسی حضور داشتند.

این در حالیست که سوییس در عراق سفارت نداشته و در سفر امروز وزیر خارجه این کشور به بغداد مساله بازگشایی آن مطرح شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توسعه همکاری ها محور ملاقات نخست وزیر عراق با وزیر خارجه سوییس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه همکاری ها محور ملاقات نخست وزیر عراق با وزیر خارجه سوییس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید