تجمع ویتامین در بدن بیماری زا است، مصرف خودسرانه مکمل ممنوع

به گزارش وبلاگ ریاضیات، یک پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین بیش از حد در بدن عوارض زیادی به همراه دارد، گفت: مصرف مکمل باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

تجمع ویتامین در بدن بیماری زا است، مصرف خودسرانه مکمل ممنوع

به گزارش ، سید مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی، در ارتباط با باید های و نباید های استفاده از مکمل های غذایی و ویتامین ها گفت: امروزه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه انواع مکمل و ویتامین ها را استفاده می نمایند که ضروری است در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

وی اضافه کرد: ورزش نکردن، هوای آلوده، غذای خوب نخوردن و خوب غذا نخوردن، استرس، اختلال خواب و بیداری از جمله مسائلی است که بسیاری از افراد را گرفتار نموده و مسائل گوارشی در آن ها به همراه دارد.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه اگر معده و دستگاه گوارش دچار اختلال باشد جذب مواد غذایی، ویتامین ها و انواع غذا ها با مشکل روبرو می گردد گفت: در گام نخست کمبود ویتامین در بدن باید علت آن شناسایی و سپس اقدام مناسب صورت گیرد بنابراین باید در این زمینه حتما با پزشک مشورت کنیم.

وی اعلام نمود: تجمع ویتامین ها در بدن به دلیل خودسرانه بیماری زا است و عوارض زیادی را می تواند به همراه داشته باشد بنابراین مصرف خودسرانه آن می تواند زیان آور باشد.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجمع ویتامین در بدن بیماری زا است، مصرف خودسرانه مکمل ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع ویتامین در بدن بیماری زا است، مصرف خودسرانه مکمل ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید