ارسال 350 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسی رضوی

به گزارش وبلاگ ریاضیات، فاطمه کرم پور با اعلام این خبر به خبرنگار خبرنگاران در بوشهر گفت: جشنواره داستان نویسی رضوی در سه بخش گروه سنی زیر 18 سال (داستان کوتاه و داستانک)، گروه سنی بالای 18 سال (داستان بلند و داستان کوتاه) و دانشجویی (داستان بلند و داستان کوتاه) برگزار می گردد.

ارسال 350 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مورد اهداف این جشنواره اعلام کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و فراوری آثار فاخر، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت فراوریکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی را تشکیل می دهد.

به گفته کرمپور، محورهای موضوعی جشنواره در این دوره، شامل سبک و سیره زندگی ،تعالیم و آموزه های رضوی، آثار هجرت، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت و امام رضا (ع)، خانواده و بچه ها و نوجوانان می گردد.

دبیر شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی یادآور شد: آثار داستانی از 17 استان کشور به جشنواره ارسال شده است که با خاتمه آنالیز آثار از سوی هیات داوری، نیمه دوم بهمن ماه برگزیده های این دوره معرفی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در بخش های داستان کوتاه و بلند هر کدام سه اثر و در بخش داستانک دو اثر به عنوان برگزیده معرفی می شوند، توضیح داد: مطابق بودن با اصول داستان نویسی، رعایت مالکیت اثر، نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان از ویژگی های الزامی آثار است و همچنین آثار نباید پیش از این به جشنواره ها یا دوره های دیگر جشنواره رضوی ارسال شده باشد.

کرم پور در مورد آیین خاتمهی این رویداد تاکید نمود: با توجه به شیوع کرونا، پیش بینی می گردد آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی به صورت مجازی برگزار گردد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خاتمه به ظرفیت بالای این استان در عرصه نویسندگی اشاره نمود و گفت: این استان پیش از این میزبان جشنواره مشاعره رضوی بوده است و در امسال نیز برای نخستین بار میزبانی جشنواره داستان نویسی رضوی را به عهده گرفته است که با استقبال خوب نویسندگان نوجوان و جوان روبه رو شد.

یادآوری می گردد، شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی اسفندماه امسال برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ارسال 350 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسی رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 350 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسی رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید