آغاز فصل پنجم کاوش ها برای یافت معبد لائودیسه در محله دوخواهران نهاوند

به گزارش وبلاگ ریاضیات، رئیس اداره میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی نهاوند از آغاز فصل پنجم کاوش ها برای یافت معبد لائودیسه در محله دوخواهران خبر داد.

آغاز فصل پنجم کاوش ها برای یافت معبد لائودیسه در محله دوخواهران نهاوند

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همدان، روز جمعه 6 تیرماه، محسن جانجان گفت: با توجه به گمانه ها و اکتشافات حاصله از چهار فصل قبل، در این فصل احتمال زیادی برای یافتن معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران محدوده مسجد و امامزاده وجود دارد.

او گفت: مدت مجوز فعالیت این کاوش در فصل پنجم، یکماه است که ممکن است با توجه به نتایج کاوش تمدید شود.

رئیس اداره میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی نهاوند با اشاره به این که سرپرستی فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه را به عهده دارد، افزود: قرار شده دکتر رهبر در جایگاه مشاور علمی در کنار پروژه باشد، فصل پنجم کاوش با دو رویکرد آغاز شده که نخستین و مهمترین رویکرد آن حل معضل مردم منطقه دو خواهران نهاوند است. ساکنان این منطقه 50 سال حق ساخت و ساز نداشته اند و با پیگیری های فراوان هم اجازه ساخت و سازهای محدودی به آن ها داده شده است.

او شرح داد: با توجه به صورت جلسه وزارت خانه، مقرر شده حدس در این منطقه انجام و محدوده هایی که آثاری در آن وجود ندارد، در ضوابط بافت تاریخی قرار داده شود.

منبع: میراث آریا

به "آغاز فصل پنجم کاوش ها برای یافت معبد لائودیسه در محله دوخواهران نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فصل پنجم کاوش ها برای یافت معبد لائودیسه در محله دوخواهران نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید