آزاد سازی واردات مسافری تلفن همراه تکذیب شد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، به گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمیدرضا دهقانی نیا اضافه کرد: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس آخرین جلسه خود با حضور وزیر کشور به اسم مسئول اطلاع رسانی دولت مقرر ساخت که از انتها اردیبهشت دیگر امکان ثبت گوشی های تلفن همراه برای غیرمسافرها در سایت مسافری گمرک وجود نداشته باشد.

آزاد سازی واردات مسافری تلفن همراه تکذیب شد

وی اضافه نمود: ارتباط بین گمرک و نیروی انتظامی از اول خرداد 98 برقرار شد و افرادی که مسافر واقعی باشند، امکان استفاده از 80 دلار معافیت مسافری را دارند و دیگر امکان ثبت گوشی برای کسانی که مسافر نباشند، وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام نمود: تنها در دو ماهه اول سال 98 روزانه تا 8 هزار گوشی تلفن همراه در سامانه مسافری ثبت شده که این خود نشان دهنده اندازه قاچاقی است که از این طریق اجرا شده؛ چرا که ممکن نیست کسی باور کند در دو ماه گذشته روزی 8 هزار مسافر خارجی به کشور وارد شده اند.

دهقانی نیا گفت: روز گذشته در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد تا در صورتی که حاکمیت همچنان جلوی قاچاق گوشی تلفن همراه به داخل کشور را بگیرد، شرکت های واردنماینده رسمی هم دست به کار شده و با واردات رسمی گوشی تلفن همراه جلوی کمبود این محصول در بازار را بگیرند.

به گفته وی، واردات رسمی علاوه بر مصرف نماینده، برای حاکمیت هم دارای مزیت است و به این صورت که چنانچه واردات رسمی باشد، مصرف نماینده می تواند خدمات پس از فروش و ضمانت گوشی خریداری شده خود را از نمایندگی درخواست کند و بعلاوه در صورت واردات رسمی گوشی حاکمیت می تواند حق و حقوق دولتی خود را به صورت شفاف دریافت کند و قاچاقچیان در ارتباط ضرر می نمایند.

منبع: گردشبان

به "آزاد سازی واردات مسافری تلفن همراه تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزاد سازی واردات مسافری تلفن همراه تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید