گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا

به گزارش وبلاگ ریاضیات، به مناسبت شب یلدا، نمایشگاه ظروف کاربردی و تزیینی، به منظور بازدید و استفاده علاقه مندان از این ظروف برای شب یلدا، به مدت 2 هفته گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا

شب یلدا یکی از شب های به یادماندنی ایرانیان است. در این شب ایرانیان طبق سنت ها و آداب و رسوم خاصی دارند، سفره هایی را به قصد شادی اهورایی و دعوت نور و مبارزه با سردی و تاریکی اهریمنی می گشایند. در این سفره ها، از آجیل ها و خوراکی های خاص و نمادین استفاده می گردد. در این شب، مرم ایران از ظروف خاص و زیبایی برای تزیین سفره های خود استفاده می نمایند. به این منظور و به مناسبت شب یلدا، نمایشگاهی از ظروف کاربردی و تزیینی که مورد استفاده در شب یلدا است، در محل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گشایش یافت.

در نمایشگاهی که از ظروف کاربردی و تزیینی مختص شب یلدا تشکیل شده، حدود 150 نوع ظرف مناسب برای استفاده مردم ایران، عرضه شده است. این نمایشگاه با کوشش معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و به وسیله فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چونک بر پا شده و آغاز آن از روز دوشنبه 17آذرماه بوده که به مدت دو هفته از این تاریخ برپا و قابل مراجعه دوست داران ظروف سنتی است.

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند از این تاریخ به مدت دو هفته از ساعت 8 تا 16 به محل ساختمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آدرس خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام مراجعه و از ظروف موردعلاقه خود تماشا نمایند. در این نمایشگاه علاوه بر عرضه ظروف مخصوص شب یلدا، سفره شب یلدا نیز به نمایش گذاشته شده است. بعلاوه در این نمایشگاه بسته های ویژه برای عرضه به مناسبت انتها سال و یلدا به همراه اولین بازی فکری گروهی با مضمون و محتوای صنایع دستی به وسیله چونک ارائه شده است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نمایشگاه ظروف تزیینی و کاربردی به مناسبت شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید