کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک قرص

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مطالعه تازه نشان می دهد، آسپرین می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان های سینه، روده بزرگ و پروستات را تا 20 درصد کاهش دهد.

کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک قرص

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ ریاضیات به نقل از دیلی میل، مطالعه نو نشان می دهد، آسپرین می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان های سینه، روده بزرگ و پروستات را تا 20 درصد کاهش دهد.

متخصصان در پژوهش های خود دریافتند، 20 درصد کاهش مرگ و میر را در بیماران مبتلا به سرطان که آسپرین مصرف می کنند، کشف کردند.

میلیون ها نفر در سراسر جهان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی آسپرین مصرف می کنند. آسپرین خون را رقیق می کند و خطر بروز لخته های خونی را کاهش می دهد؛ اکنون محققان متوجه خصیصه های ضد التهابی آسپرین برای کاهش خطر مرگ در صورت ابتلا به برخی از سرطان ها شده اند.

به گفته کارشناسان، این داروی ارزان قیمت توسعه سرطان در بدن را کاهش می دهد؛ آسپرین معمولاً به نام مسکن ارزان قیمت و موثر بدون نیاز به نسخه شناخته می شو ، اما یک مطالعه نو نشان می دهد که این هم یک گزینه درمانی پیروز سرطان است.

پژوهشگران دانشگاه کاردیف انگلیس بررسی مطالعات مشاهده ای قبلی را در بیماران با 18 سرطان مختلف از جمله سینه، روده بزرگ و پروستات انجام دادند؛ از حدود 250 هزار بیمار، مصرف آسپرین با کاهش حدود 20 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان همراه بود، در مقایسه با افرادی که این دارو را مصرف نکردند.

این مطالعه از طریق پروفسور پیتر الوود، استاد افتخاری دانشگاه کاردیف، که بیش از 50 سال اثرات آسپرین را مطالعه کرده، هدایت شده و نتایج آن در مجله eCancermedicalscience منتشر شده است.

پیتر الوود می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد آسپرین نه تنها به کاهش خطر مرگ کمک می کند، بلکه نشان داده شده است که باعث کاهش شیوع سرطان در بدن می شود؛ اصطلاحاً توسعه متاستاتیک.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک قرص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تلفات ناشی از سرطان با یک قرص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید