پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی منجر به اشتغالزایی 100 نفر در سمنان شد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: پرداخت 10 میلیارد و 970 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا آبان موجب اشتغالزایی برای 100 نفر شد.

پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی منجر به اشتغالزایی 100 نفر در سمنان شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان اضافه نمود: سهمیه استان سمنان از محل تسهیلات مشاغل خانگی برای سال جاری 50 میلیارد ریال است و تا کنون طرح هایی به ارزش 48 میلیارد و 944 میلیون ریال به بانکهای عامل استان معرفی شده که به نوبت تسهیلات در حال پرداخت به متقاضیان است.

وی ادامه داد: بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال خانگی در استان را زنان تشکیل می دهند که نشان دهنده نقش آفرینی زنان در عرصه کار و فراوری است.

غنیان درباره فرایند اعطای تسهیلات مشاغل خانگی، بیان نمود: متقاضیان این تسهیلات دارندگان مجوزهای مشاغل خانگی هستند که ابتدا بایستی در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام و جهت تکمیل مدارک و صدور مجوز به دستگاههای اجرایی صادرنماینده مجوز مراجعه نمایند.

وی اضافه نمود: فعالیت در زمینه صنایع دستی مانند قالیبافی، گلیم بافی، خیاطی و کشت گیاهان دارویی و پرورش گوسفند و بز در مناطق روستایی عمده درخواست ها برای دریافت تسهیلات اشتغال خانگی است.

غنیان بیان نمود: سال گذشته سهمیه استان سمنان از تسهیلات مشاغل خانگی 56 میلیارد ریال بود که 54 میلیارد و 734 میلیون ریال در قالب تسهیلات پرداخت و برای 482 نفر اشتغالزایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: یکی از راهبردهای اصولی برای تحقق رویکردجهش فراوری و اشتغال پایدار، حمایت از کسب و کار خانگی با تکیه بر ظرفیت های بومی است و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به دلیل ارزان و کم هزینه بودن و درآمدزایی بالا سال گذشته با استقبال مردم و به ویژه زنان روبرو شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی منجر به اشتغالزایی 100 نفر در سمنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی منجر به اشتغالزایی 100 نفر در سمنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید