علی آبادی: نمی توان منکر برگزاری رقابت انتخابی در کشتی فرنگی شد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، رحیم علی آبادی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی با تاکید بر برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی به خبرنگاران گفت: طبیعتاً محمد بنا به عنوان سرمربی و همکارانش در کادر فنی بهترین شناخت را از اردونشینان تیم ملی دارند اما این موضوع توجیه خوبی برای عدم برگزاری رقابتهای انتخابی نیست.

علی آبادی: نمی توان منکر برگزاری رقابت انتخابی در کشتی فرنگی شد

وی توضیح داد: یکی از مهمترین مزایای برگزاری رقابتهای انتخابی، میدان دادن به فرنگی کاران جوان و مستعدی است که سالهاست در استان های خود تمرین می نمایند و به دنبال میدانی برای اثبات توانایی و شایستگی خود هستند. در نتیجه اگر این کشتی گیران با عدم توجه از سوی کادر فنی روبرو شوند و امید حضور در رقابتهای انتخابی و اردوی تیم ملی را از دست دهند، در نهایت ضربه اصلی به کشتی وارد می گردد.

پیشکسوت کشتی کشورمان ادامه داد: به موازات برگزاری رقابتهای انتخابی، بعضی از کشتی گیران هستند که استثنا محسوب شده و کادر فنی می تواند با توجه به احتیاج تیم و همچنین وضعیت بعضی اوزان از آنان به طور مستقیم در ترکیب استفاده نمایند؛ اما این مساله نباید شامل تمامی اوزان و تمامی فرنگی کاران مورد نظر کادر فنی در تیم ملی گردد.

علی آبادی خاطر نشان کرد: کادر فنی تیم ملی باید به این نکته توجه کند که هیچ حقی از کسی ضایع نگردد و شایسته ترین کشتی گیران بتوانند با گذر از فیلتر انتخابی و جلب نظر کادر فنی به ترکیب تیم ملی برسند. کشورهای بزرگ و نامدار کشتی هم همیشه بر رقابتهای انتخابی تاکید دارند. مثلاً کشوری مثل روسیه هم به رغم ترافیک نفرات برتر و توانمند در تمامی اوزان، باز هم به برگزاری رقابتهای انتخابی احترام می گذارد و حتی ستاره های خود را هم در این میدان محک می زند.

وی در سرانجام گفت: برگزاری رقابتهای انتخابی، تضمین آینده کشتی است و به هیچ عنوان نمی توان قاطعانه منکر این فرایند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علی آبادی: نمی توان منکر برگزاری رقابت انتخابی در کشتی فرنگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی آبادی: نمی توان منکر برگزاری رقابت انتخابی در کشتی فرنگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید