اولین گوشی گلکسی نوت چگونه این خانواده را شکل داد؟

به گزارش وبلاگ ریاضیات، تقریبا 9 سال از زمانی که سامسونگ اولین گوشی گلکسی نوت را روانه بازار کرد، می گذرد. اگرچه فرمول اصلی این سری گوشی ها یعنی بهره گیری از قلم S Pen تغییری ننموده، اما هر ساله سامسونگ کوشش نموده که بر مبنای همین فرمول گوشی بهتری را به دست مشتریان برساند. با توجه به اینکه حدود یک هفته دیگر شاهد معرفی گوشی های گلکسی نوت 20 خواهیم بود، بنابراین در حال حاضر بهترین زمان برای نگاه دوباره به اولین نسل این خانواده محسوب می گردد.

اولین گوشی گلکسی نوت چگونه این خانواده را شکل داد؟

اغلب هواداران سامسونگ از این موضوع خبر دارند اما در هر صورت باید خاطرنشان کنیم به نظر بسیاری از کاربران، نسل اول گوشی گلکسی نوت محکوم به شکست بود. این گوشی برای آن موقع اندازه غول پیکری داشت و همین موضوع واکنش های منفی به همراه داشت. در آن دوران بیشتر گوشی های هوشمند از نمایشگر 4 اینچی بهره می بردند و نمایشگر 5.3 اینچی موجود در مدل اصلی گلکسی نوت، به نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران به طور مضحکی عظیم محسوب می شد.

البته دلیل اصلی سامسونگ برای بهره گیری از این نمایشگر عظیم، به وجود قلم S Pen برمی گشت. سامسونگ این شجاعت را داشت که ایده خود را علی رغم مخالفت های اولیه حفظ کند و به توسعه این گوشی ها ادامه داد.

استیو جابز در سال 2007 از آیفون معرفی کرد و با این کار پیروز شد گجت های مبتنی بر قلم لمسی را تا حد زیادی منسوخ کند. چند سال بعد از معرفی آیفون، سامسونگ از اولین نسل گلکسی نوت رونمایی کرد که با توجه به شرایط ایجاد شده توسط آیفون، چنین کاری ریسک عظیمی محسوب می شد. اما بعد از 9 سال، جذابیت قلم S Pen برای کاربران این گوشی ها کماکان ادامه دارد و حالا فرصت های جدیدی برای افزایش بهره وری ایجاد نموده است.

در هر صورت این گوشی برای سامسونگ درس عظیمی به همراه داشت. اگر این شرکت قبل از عرضه این گوشی برابر فشارها کوتاه می آمد، حالا دیگر شاهد یکی از پیروز ترین سری گوشی های اندرویدی نبودیم. در هر صورت سامسونگ تصمیم گرفت این گوشی را روانه بازار کند و چند میلیون کاربر آن را خریداری کردند.

قلم S Pen همچنان بخش حیاتی گوشی های گلکسی نوت محسوب می گردد

در رابطه با تأثیر قلم S Pen در پیروزیت گوشی های گلکسی نوت باید خاطرنشان کنیم که در این زمینه ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار نقش مهمی داشته است. در ابتدا بسیاری تصور می کردند این قلم مانند بسیاری از قلم های لمسی دیگر، کاربرد خاصی ندارد ولی سپس دیدند که سامسونگ برای آن ایده های مختلفی را عملی نموده است.

اولین قلم S Pen این مجموعه گوشی ها نه تنها یک ابزار دقیق بود بلکه از ویژگی هایی مانند حساسیت به فشار بهره می برد. مجموعه نرم افزاری اولین گوشی گلکسی نوت باعث می شد کارهای ساده ای مانند یادداشت برداری یا طراحی های ساده به تجربیات لذت بخش تری بدل شوند. به همین خاطر گلکسی نوت به سرعت در بین کاربران هوادار افزایش بهره وری به گوشی محبوبی بدل شد که می خواستند از گوشی خود برای چندین کار مختلف استفاده نمایند.

سال ها از معرفی این مجموعه می گذرد و در طول این زمان، تکامل قلم S Pen و مجموعه نرم افزارهای مربوط به آن متوقف نشده است. از چند سال قبل و با ظهور نمایشگرهای همواره روشن، کاربران این گوشی ها بدون روشن کردن نمایشگر می توانند یادداشت های کوتاهی را بر روی نمایشگر بنویسند. با استفاده از این قلم راحت تر و دقیق تر از گذشته می توان عکس ها و ویدیوها را ویرایش کرد. همچنین از گلکسی نوت 9، قلم S Pen به پشتیبانی از بلوتوث روی آورد و همراه با گلکسی نوت 10 این قلم قابلیت های پیشرفته تری را برای کنترل از راه دور دریافت کرد.

با توجه به فرایند همیشگی سامسونگ، برای گوشی های گلکسی نوت 20 هم چشم انتظار معرفی قابلیت های جدید قلم S Pen هستیم. طبق گزارش ها، میزان تأخیر قلم S Pen گلکسی نوت 20 اولترا به فقط 9 میلی ثانیه رسیده است. این یعنی تجربه کاربری استفاده از آن بیش از پیش بهتر می گردد. فارغ از اینکه از قلم موردنظر برای چه کارهایی استفاده می کنید، کاهش تاخیر تجربه جذاب تری را برای شما به ارمغان می آورد که در این میان باید به 120 هرتز بودن نمایشگر گلکسی نوت 20 اولترا هم اشاره کنیم که در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.

آیا طی این سال ها از گوشی های گلکسی نوت استفاده نموده اید؟ به نظر شما گوشی های گلکسی نوت توانسته اند همچنان جذابیت خود را حفظ نمایند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • تاریخچه گوشی های گلکسی نوت شرکت سامسونگ

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین گوشی گلکسی نوت چگونه این خانواده را شکل داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی گلکسی نوت چگونه این خانواده را شکل داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید