اولین گوشی تاشو گوگل

به گزارش وبلاگ ریاضیات، پس از افشای اطلاعاتی در خصوص اولین گوشی تاشو شرکت اپل، روز دوشنبه 20 سپتامبر (29 شهریور ماه) اخباری به بیرون درز کرد که نشان می دهد گوگل، دیگر غول فناوری آمریکایی هم میخواهد تا اولین گوشی هوشمند تاشو خود را حتی پیش از اپل رونمایی کند.

اولین گوشی تاشو گوگل

به گزارش وبلاگ ریاضیات، پس موفقیت شرکت های عظیم شرقی در زمینه عرضه گوشی های هوشمند تاشو و اقبال روز افزون کاربران به این نوع تلفن های همراه نوآورانه، حالا غول های فناوری غربی هم قانع شده اند تا پای خود را به درون این میدان بگذارند. پس از انتشار اخباری درباره اپل، اکنون خبر می رسد که گوگل هم در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند تاشو است و حتی به نظر می رسد که این شرکت در حال آماده شدن برای معرفی این محصول است.

این ادعا از گزارش اخیر اوان بلاس Evan Blass، افشاگر سرشناس و قابل اعتماد دنیای فناوری نشأت می گیرد که اسم می نماید گوشی هوشمند تاشو گوگل، تحت سری گوشی های Pixel و با نام رمز Passport تا سرانجام امسال میلادی عرضه می گردد. وی می افزاید که این شرکت بیش از دو سال است که بر روی این تلفن هوشمند تازه کار می نماید و در حالی که زمان شروع عرضه در حال حاضر معین است، نام واقعی گوشی برای بازار خرده فروشی هنوز ناشناخته مانده است.

بازه زمانی راه اندازی پیشنهاد شده به وسیله ایوان بلاس مطابق با گزارش قبلی است که از دیوید نارانجو، مدیر ارشد مشاوران زنجیره تامین صفحه نمایش گوگل ارائه شده است. این گزارش بعلاوه نشان می دهد که این دستگاه تاشو از صفحه نمایش OLED LTPO استفاده می نماید. گذشته از این، گفته می گردد این تلفن هوشمند دارای دوربین زیر صفحه نمایش است. البته باید اعلام کرد که طرح Google Pixel Fold قبلاً فاش شده بود که نشان می داد این دستگاه می تواند طراحی مشابه سری گلکسی فولد سامسونگ داشته باشد. این نشان می دهد که این گوشی به احتمال زیاد از یک صفحه نمایش تاشو به بیرون با یک لولا استوانه ای در مرکز، بهره خواهد برد.

بعلاوه گزارش شده است که سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی قرار است شیشه فوق باریک (UTG) را برای گوشی Pixel Fold گوگل، بسازد. سامسونگ و گوگل در گذشته، در زمینه ساخت چند محصول همکاری نموده اند که تازهترین آن ها Wear OS 3 برای دستگاه های پوشیدنی و بیشتر اجزای سخت افزاری گوشی های پرچمدار سری Pixel 6 است؛ بنابراین همکاری این دو شرکت در زمینه فراوری گوشی های تاشو چندان دور از انتظار نیست، زیرا تجربه سامسونگ در این عرصه می تواند برای گوگل بسیار ارزشمند باشد. ناگفته نماند که اپل هم برای ساخت اولین گوشی های تاشو خود، همکاری تازهی را با سامسونگ شروع نموده است.

در حال حاضر گوگل درگیر معرفی و عرضه تازهترین گوشی پرچمدار خود Pixel 6 است و انتظار می رود سازنده آمریکایی پیش خرید گوشی های این سری را از 19 اکتبر شروع کند و فروش مستقیم آن ها را در تاریخ 28 اکتبر قرار دهد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این شرکت در رویداد معرفی Pixel 6 از تلفن هوشمند Pixel Fold هم رونمایی کند. به هرحال، با توجه به اینکه گزارش های متعددی در خصوص این گوشی در حال انتشار است، احتمالاً Pixel Fold در هفته ها یا ماه های آینده راه اندازی می گردد. به گزارش وبلاگ ریاضیات، پس از عرضه، تلفن هوشمند تاشو Pixel گوگل با مجموعه فزاینده گوشی های تاشو سامسونگ رقابت خواهد نمود. شیائومی بعلاوه یک تلفن هوشمند تاشو راه اندازی نموده است و سایر سازندگان تلفن چینی از جمله OPPO و Vivo قرار است به زودی دستگاه های خود را با طراحی تاشو عرضه نمایند. این شرایط به خوبی نشان می دهد که بازار گوشی های تاشو در آینده بسیار گسترده تر خواهد بود.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ ریاضیات

منبع: فرارو

به "اولین گوشی تاشو گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی تاشو گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید