انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان نصب نمی گردد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، امین قصمی با تصریح بر اینکه رسانه ها بازوی مطالبه گری مردم هستند, گفت: رسانه ها بایستی در مسائل بخش فاضلاب به مسئولیت سایر دستگاهها نیز توجه داشته باشند و تمام چالش های این بخش تنها متوجه آبفا نیست.

انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان نصب نمی گردد

قصمی در پاسخ به اینکه ورود پساب به دریا محل اشکال هست یا خیر، اظهارداشت: این موضوع به لحاظ علمی هیچ ایرادی ندارد و دریا در تمام جهان به عنوان محیط پذیرنده پساب است چرا که دریا توان خودپالایی دارد.

وی در تکمیل سخنان دکتر فرشچی در مورد بوی نامطبوع در شهر، گفت: فاضلاب تنها یکی از عوامل ایجاد بو است درحالی که بوی بد ناشی از بازار ماهی فروشان ارتباطی به فاضلاب ندارد. قصمی ادامه داد: برای برطرف بو در لیفت های فاضلاب طی قراداد جدید تا سرانجام اسفندماه سیستم های بوگیر نصب خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان همچنین درباره دلایل کندی روند بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس گفت: باید توجه داشت که ما در حال بازسازی تاسیساتی هستیم که با حداکثر ظرفیت درحال بهره برداری بوده و متوقف نشده است.

قصمی اضافه نمود: روند بازسازی بر اساس قرارداد ، بعد از اتمام دوره تامین منابع اقتصادی پروژه, دوره تجاری شدن قرارداد (فروش پساب) از شهریور ماه شروع شده است . وی همچنین به دیگر دلایل کندی روند بازسازی تصفیه خانه اشاره نمود و گفت: بسیاری از تاسیسات خارجی باید طبق برنامه زمانبندی خریداری میشد که به دلایل تحریم ها و عدم امکان انتقال پول به کشور های خارجی جهت خرید تجهیزات خارجی امکان پذیر نبوده است.

وی اضافه نمود: البته با وجود این، امروز نسبت به برنامه زمانبندی پروژه بازسازی, انحراف زیادی نداریم و اطمینان می دهیم طی سه چهار ماهه آینده پساب را با استاندارد های محیط زیست تصفیه می کنیم.

قصمی به مشکل فاضلاب سورو و شهرک هدیش نیز اشاره نمود و گفت: آبفا در این رابطه پای کار آمده و از نیروی دریایی نیز خواستیم تا اجرای این طرح را به ما تحویل دهند اما طرح احداث تصفیه خانه، جمع آوری فاضلاب و استفاده از پساب فاضلاب در این شهرک از سوی نیروی دریایی در حال انجام است که این پروژه پیشرفت خوبی نداشته است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در مورد واگذاری انشعابات فاضلاب بازار جدید ماهی فروشان نیز گفت: آبفا انشعاب فاضلاب این بازار را تا زمان نصب پیش تصفیه انجام نخواهد داد چرا که تولیدنمایندگان فاضلاب اجازه ندارند فاضلاب خام را با هر مشخصه ای وارد شبکه جمع آوری فاضلاب نمایند چرا که موجب آسیب تاسیسات و اخلال در روند تصفیه فاضلاب خواهد شد.

وی اضافه نمود: قول می دهیم در صورت لزوم برای نصب سیستم پیش تصفیه نیز به شهرداری یاری کنیم.

وی توضیح داد: در مسئله فاضلاب که درد مزمنی شده، تنها آبفا یا محیط زیست مسول نیستند بلکه همه دستگاهها و مردم بایستی در این رابطه به ما یاری نمایند.

شایان ذکر است؛ با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور، اولین پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهرا بندرعباس افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان نصب نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان نصب نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید