200 هزار دانش آموز با اجرای طرح بسته حمایتی در مدارس غیردولتی ساماندهی شدند

به گزارش وبلاگ ریاضیات، خبرنگاران: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 200 هزار دانش آموز به صورت بسته حمایتی در مدارس غیردولتی ساماندهی شده اند، گفت: این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و می تواند به سبک بالی نیروی انسانی منجر گردد.

200 هزار دانش آموز با اجرای طرح بسته حمایتی در مدارس غیردولتی ساماندهی شدند

به گزارش وبلاگ ریاضیات به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی اصغر فانی در نشست تخصصی با کارشناسان، مدیران و کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار گردید، با اشاره به اینکه کارشناسان ستون فقرات آموزش وپرورش هستند، اظهار کرد: در این نشست ها باید کارشناسان نقاط قوت و ضعف برنامه ها را بیان نمایند تا با توجه به شرایط و مقتضیات برنامه ریزی های معینی برای آنها تدوین گردد.

وی تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جاری را 12.5 میلیون نفر مطرح نمودو اضافه کرد: در حالی که آموزش وپرورش بیش از یک میلیون کارمند دارد نباید با افزایش تعداد پرسنل مسائل آموزش وپرورش را بیش از پیش اضافه کنیم.

فانی توضیح داد: سیاست های راهبردی پنجگانه براساس کیفیت بخشی و در جهت افزایش بهره وری اتخاذ شده است که کاهش 15 درصدی نیروی حق التدریس در مقایسه با 25 هزار پرسنل که تا سرانجام اسفند ماه بازنشسته می شوند حاکی از پیروز بودن این سیاست ها در آموزش وپرورش است.

وزیر آموزش وپرورش به بازنشسته شدن نیمی از نیروهای شاغل در 10 سال آینده اشاره نمود و گفت: اگر بتوانیم به ازای این تعداد بازنشسته 30 درصد نیروی جدید استخدام کنیم می توانیم نسبت تعداد دانش آموز به تعداد شاغلین را به استاندارد 15 تا17 برسانیم که نشان از ساماندهی مناسب نیروی انسانی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 200 هزار دانش آموز به صورت بسته حمایتی در مدارس غیردولتی ساماندهی شده است، اضافه کرد: این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه های آموزش وپرورش شده است که می تواند در یک برنامه معین به سبک بالی نیروی انسانی منجر گردد.

وی توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های راهبردی آموزش وپرورش مطرح نمود و اضافه کرد: امضای تفاهم نامه با نهادها و ارگان های مختلف در راستای استفاده از ظرفیت های بالقوه این نهادها در اداره آموزش وپرورش است که می توان با اجرایی کردن بندهای این تفاهم نامه ها آثار مثبت آنها را در برنامه ها مشاهده کرد.

فانی بودجه تخصیص یافته به معاونت تربیت بدنی و سلامت را در امسال بیش از 5 برابر سال قبل اظهار داشت و ادامه داد: بایداز ظرفیت های دستگاه های دیگر در جهت تکمیل و تجهیز وسایل موردنیاز آموزش وپرورش استفاده کرد تابتوانیم باهمین منابع فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت را گسترش دهیم که این امرنیازمند کارگروهی از این معاونت است.

منبع: تسنیم

به "200 هزار دانش آموز با اجرای طرح بسته حمایتی در مدارس غیردولتی ساماندهی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار دانش آموز با اجرای طرح بسته حمایتی در مدارس غیردولتی ساماندهی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید