پیشنهاداتی برای مطالعه در روزهای قرنطینه

به گزارش وبلاگ ریاضیات ، علیرضا بهنام، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات در پیشنهادات مطالعه خود مثل خیلی از اهالی ادبیات به سراغ آثار مطرح نرفته است و کتاب های ارزشمندی را به مخاطبان معرفی کرده که شاید به دلیل انتشار انبوه کتاب در کشور کمتر به گوش مخاطبان رسیده است.

پیشنهاداتی برای مطالعه در روزهای قرنطینه

لیست پیشنهادی این شاعر به توضیح زیر است:

دهه 40 و مشق های دیگر، اثر شمیم بهار از نشر بیدگل

این اثر منتخبی از اولیهای چاپ شده/نشده شمیم بهار را از اوایل بیست سالگی تا اواسط سی سالگی یکجا گرد می آورد. این کتاب از سه دفتر تشکیل شده است. دفتر اول، مجموعه داستان هایی است که اولین بار در میان سال های 1343 تا 1352 در مجله اندیشه و هنر منتشر شده است. دفتر دوم، مجموعه یادداشت ها و نقدهای ادبی و سینمایی شمیم بهار در میان سال های 1342 تا 1348 است. و دفتر سوم فیلمنامه عاشقانه است که از میان فیلمنامه های تمام و ناتمام نیمه اول دهه پنجاه تنها فیلم نامه ای است که از این نویسنده باقی مانده است.

زن چپ دست، اثر پیتر هانتکه با ترجمه فرخ معینی از نشر فرهنگ جاوید

زن چپ دست اجتماعی ترین رمان هانتکه است. قصه تنهایی ناگریز در جامعه ای است که افرادش را با یکدیگر بیگانه اند. گریز از این بیگانگی تلاشی است عبث، در دنیایی شسته و رفته با ساختمان های سر به فلک کشیده، هرکس در پیله ای که دور خود تنیده گرفتار است.

انجیل به روایت عیسی، اثر حجت بداغی از نشر سیب سرخ

انجیل به روایت عیسی از سوی ناشر به عنوان مجموعه شعر مجوز گرفته و منتشر شده است؛ اما نویسنده اثر اعتقاد به این ندارد که این اثر شعر است. به هرحال این کتاب مجموعه ای از شعرها یا نوشته های حجت بداغی است که ما بیشتر او را به عنوان نویسنده می شناسیم.

توضیح المسائل شعر به لی لی، اثر علی قنبری از نشر سرزمین اهورایی

این کتاب یک شعر بلند از علی قنبری، شاعر شناخته شده کشورمان است.

دوباره با پای پیاده، اثر مهین مجتهدزاده از نشر سیب سرخ

این کتاب، گزیده ای مشتمل بر 40 قطعه شعر از شعرهای این شاعره است که به همت فرزندش علیرضا بهنام گردآوری شده و از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پیشنهاداتی برای مطالعه در روزهای قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاداتی برای مطالعه در روزهای قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید